کودار: شایسته‌ترین پاسخ به عناصر معلوم‌الحال‌ و فرومایه، عدم پاسخگویی است

حملات رژیم ترکیه و القاعده با مقاومت تاریخی عفرین به موضوع اصلی رسانه‌های جهان مبدل شده است. مزدورهای دولت ترکیه هر ساعت در عفرین متحمل ضربات مرگبار مبارزان می‌شوند و این واقعیت به مذاق مزدورهای رسانه‌ای وابسته به میت و دنباله‌ی کُردی آن اصلا خوشایند نیست

حملات رژیم ترکیه و القاعده با مقاومت تاریخی عفرین به موضوع اصلی رسانه‌های جهان مبدل شده است. مزدورهای دولت ترکیه هر ساعت در عفرین متحمل ضربات مرگبار مبارزان می‌شوند و این واقعیت به مذاق مزدورهای رسانه‌ای وابسته به میت و دنباله‌ی کُردی آن اصلا خوشایند نیست. کمیته امور اجتماعی کودار در رابطه با منازعات جاری در شبکه‌های اجتماعی علیه مقاومت تاریخی عفرین بیانیه‌ای منتشر کرده است که متن کامل آن بدین شرح است:

 

"به افکار عمومی، اعضا، هواداران و دوستان جنبش آپویی

همانگونە کە عیان است مبنا و معیار جنبش آپویی و تمام ارگان‌های مربوطه بر "خط سوم" استوار است و این مبنا تنها مرتبط با مواضع رسمی و سیاسی و نظامی مسئولان عالیرتبه سازمانی نمی‌شود، بلکە "خط سوم" معیاری است کە تمامی جزئیات زندگی را شامل می‌گردد و دربرگیرنده تمامی اعضا و دوستانی است که خود را دوست جنبش می‌شناسند و به ایدئولوژی و اندیشه‌های رهبر آپو باور دارند.

 

با آغاز حمله اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه به عفرین، تفاوتی در نحوە جبهە‌گیری در میان جامعه، افراد و گروه‌های سیاسی دیده شد. اکثریت قریب به اتفاق جامعه با مواضع دلسوزانە و دوستانە ابراز احساسات نموده و قلیلی دیگر با حسادت و کینه‌ورزی سعی در سیاه‌نمایی انقلاب روژاوا به کلی و بالأخص مقاومت تاریخی عفرین کردند. حتی برخی از اعضا و هواداران احزاب سیاسی که هویت و جبهه‌گیری آنان برکسی پوشیده نیست و از قضا دستی بالا در رقصیدن با ساز دیگران دارند به شیوه‌ای تحریک‌آمیز اقدام به تحلیل اموری کردند تا به خیال خود دوستان جنبش آپویی را به میدان کشند و با فرومایگی- از آنچه خود در آن بسر می‌برند- دیگران را هم شریک گردانند. نتیجتا مشاجره و نزاعی که در شبکه‌های اجتماعی میان اقشار متفاوت جامعه روژهلات کردستان دامن زده شد هیچ ارتباطی با فلسفه آپویی ندارد.

 

همچون کمیته امور اجتماعی کودار اعلام می‌کنیم که اینگونه از ابراز عقیده متعلق به ما نیست و خطمشی ما زلال و کدام عملکرد متعلق به چه اندیشه‌ای است بر همگان آشکار می‌باشد. از تمام میهن‌دوستان می‌خواهیم، آنان ه خود را چه تحت عنوان عضو یا دوست و یا هوادار جنبش آپویی قلمداد می‌کنند، مطلقا خود را از به‌کارگیری این شیوه از گفت‌وگو و مشاجره (نزاع) مصون دارند و فورا به این موضوع که هیچ رابطه‌ای با اخلاق آپوییگری ندارد خاتمه دهند. عدم پاسخگوی به افراد معلوم الحال شایسته‌ترین جواب برای ماهیت پوچ و واهی آنان است. از سوی دیگر رهبریت جنبش آپوییستی هر فرد جامعه را موظف به درک حقایق و عملکرد سازمان می‌داند، خطمشی ما خطمشی شهدا و مقاومت عفرین هم نه تنها مقاومت کردها، بلکه مقاومت بشریت است و ما همچون جنبش آپویی روژهلات کردستان به حمایت از این مقاومت بسنده نمی‌کنیم، بلکه با تمام توان و نیروی خود در آن مشارکت داریم و در این راه رفقای قهرمانمان به شهادت رسیده‌اند. معتقدیم مقاومت عفرین موضوعی نیست که در سطحی نازل به موضوع نزاع و مشاجره [عناصر معلوم الحال] مبدل شود. افراد و جریانهایی که به سیاه‌نمایی و حمله به مقاومت عفرین و انقلاب روژاوا می‌پردازند، گذشته خود آنان گویای همه چیز است و بدون شک آینده حکم می‌دهد که کدامین خط سیاسی و استراتژی صحت دارند.

 

در پایان به همه میهن‌دوستان و فعالان- صرف‌نظر از مکان و یا وظیفه- درود می‌فرستیم و کوشش و رنج آنان را ارج می‌نهیم. لازم است درک نماییم که بهترین وظیفه آن است که بر اساس معیارها و مبادی سازمانی انجام شود و نباید فراموش کنیم که دشمنان با ایجاد فتنه و دسایس چرکین در تلاشند تا با آشوبگری در میان طیف‌های مختلف جامعه و خلق‌مان به نیت‌های شوم خود دست یابند."