کودار فعالیت میهن‌دوستانه رحیم ذبیحی را ستود و خواهان روشن شدن زوایای قتل وی شد

در بیانیه کمیته فرهنگ و هنر کودار از آحاد خلق بانه‌ دعوت شده است تا به فشارها برای شفاف‌سازی جنبه‌های تاریک مرگ برادران ذبیحی ادامه دهند

کمیته فرهنگ و هنر کودار به مناسبت قتل فیلمساز جوان روژهلات کردستان، رحیم ذبیحی و برادرش، مراتب تسلیت خود را به خانواده، هنردوستان بانه و آحاد خلق کرد اعلام کرده و خواستار روشن شدن زوایای قتل وی شده است.

 

متن بیانیه به این شرح است:

"متاسفانه خبر قتل هنرمند و فیلمساز جوان و دلسوز بانه‌ای رحیم ذبیحی و برادرشان را شنیدیم. درگذشت هنرمند و فیلمسازی که در طول فعالیت فیلمسازی خود دایما سعی داشت رنج مردمش را به گوش همگان برساند و همچو هنرمندی که در قلب مردمش جای گرفته بود دلمان را به درد آورد. در این روز که همه از مرگ مشکوک ایشان متأثریم مراتب همدردی خود را با خانواده محترم ذبیحی، مردم هنردوست بانه و دوستان وی اعلام می‌کنیم.

 

رحیم ذبیحی کارگردانی که فیلم‌های زیادی را در کارنامه خود داشته و بارها در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی مورد تقدیر قرار گرفته بود و بیشتر فیلمهایش به خشونت علیه زنان و کودکان و قربانیان جنگ می‌پردخت و دیدی انتقاد آمیز نسبت به تبعیض بر روی جامعه‌اش داشت. ایشان در حالی جانشان را از دست دادند که در این اواخر به موضوع رنج کولبران و کشتار آنها می‌پرداخت. این واقعه خود بسی قابل تامل بوده و لازمه‌ی تحقیق. به همین خاطر از مردم هنر دوست بانه و دوستان و هنرمندان بانه‌ای تقاضا داریم که تا روشن شدن موضوع مشکوک مرگ برادران ذبیحی، ساکت ننشسته و اعتراض خود را نسبت به این واقعه ابراز دارند.

 

یک بار دیگر در این خسران بزرگ با خانواده روانشاد، دوستان و هنرمندان دلسوز بانه‌ای و شرق کردستان ابراز همدردی می‌نماییم.

 

کمیته‌ی فرهنگ وهنر جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان- کودار"