کودار و پژاک: مردم روژهلات را به راهپیمایی و موضعگیری علیه حصر رهبر آپو فرامی‌خوانیم

​​​​​​​''... علاوه براین در برابر نهادها و سازمانهای بین‌المللی که با نادیده‌انگاشتن اعتصاب کنندگان سکوت اختیار کرده‌اند، خلق کرد، روشنفکران و همه‌ی انسان‌های آزادیخواه و دمکرات بایستی دارای موضع مشترک و همصدا با اعتصاب کنندگان باشند.''

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان و حزب حیات آزاد کردستان در بیانیه‌ای مشترک با محکوم کردن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه، سکوت سازمان و نهادهای بین‌المللی در قبال اعتصاب گران غذا را تداوم توطئه دانسته و از آحاد خلق کردستان در روژهلات برای مشارکت فعالانه در مبارزه دعوت به عمل آورده‌اند.

 

متن بیانیه مشترک کودار و پژاک به این شرح است:

" ایزولاسیون را شکسته، فاشیسم را نابود نموده و کوردستان را آزاد خواهیم نمود

بیستمین سالروز توطئه بین‌الدولی علیه رهبر خلق کورد رهبر آپو را که در واقع توطئه‌ای علیه همه‌ی کردهاست را محکوم نموده، یاد و خاطره‌ی همه میهن‌دوستان، مبارزان و تمامی کسانی که جان خود را برای آزادی و علیه این توطئه فدا نموده و به مقام والای شهادت رسیده‌اند، گرامی می‌داریم.

 

۱۵ فوریه، توطئه‌ای بود که با هدف ایجاد مانع در برابر مبارزات آزدی‌خواهانه خلق کرد و ممانعت از استقرار دمکراسی در خاورمیانه از سوی قدرتهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صورت گرفت. با گذشت بیست سال از این توطئه، رهبر آپو در شرایط بسیار وخیم امرالی و تحت شکنجه و ایزولاسیون مطلق قرار دارد؛ در مورد شخص وی تمامی قوانین و نرمهای حقوق بشر نادیده انگاشته شده است. اما وی با مقاومتی بی‌نظیر در برابر وضعیت دشوار تجرید، به نماد شخصیت آزاد عصر مبدل شده و توطئه را با شکست مواجه ساخته است.

 

رژیم غاصب  و فاشیست ترکیه هر بار به بهانه‌های واهی مانع از ملاقات وکلا و خانواده با وی می شوند. ترکیه که در واقع نماینده تمامی نیروهای توطئه‌گر است از سال ٢٠١١ بدین سو تمامی ارتباطات رهبر آپو را با دنیای خارج قطع کرده است. بدون شک تمامی این اقدامات مغایر با قواعد انسانی، اخلاقی و وجدانی است. دولت ترکیه برای رسیدن به اهداف این توطئه در طول این سالها به اشکال متفاوت علیه کردها و جنبش آزادیخواهی آنان جنگیده اما تاکنون به اهداف پلید خود نرسیده است. زیرا کردها با افکار و فلسفه رهبر آپو به شناخت صحیح از خود دست یافته و با کسب اراده‌ای مصمم در برابر توطئه ها و انواع شیوه‌های جنگ ویژه مقاومت و مبارزه نموده‌اند.

 

دشمنان خلق کرد هر نوع شیوه جنگ برای شکست مقاومت کردها را آزموده‌اند؛ از نسل کشی، قتل‌عام، اشغال و استعمار تا بی‌حرمتی به ارزشهای اخلاقی و تاریخی آنان. در این میان تمامی قدرتهایی که گاهی خود را به اصطلاح دوست کردها قلمداد می کنند، در برابر ستم و کشتار کردها سکوت اختیار کردند.

 

در طول این سالها با پیشاهنگی زنان مبارزه‌ای بی‌همتا در برابر این توطئه صورت گرفته و در ماههای اخیر زن سیاستمدار کرد، لیلا گوون با اعتصاب غذای نامحدود خود موضعی رادیکال علیه سکوت مجامع جهانی  و در برابر ایزولاسیون مطلق علیه رهبر آپو اتخاذ نمود. با آغاز اعتصاب غذای وی، میهن‌دوستان بسیاری در هر چهار بخش کردستان و خارج از مرزهای آن برای رفع ایزولاسیون علیه رهبری با آگاهی از وظیفه تاریخی، سیاسی و وجدانی خود دست به اعتصاب غدا زدند. در این مرحله حساس تاریخی علاوه بر جنبش آزادیخواهی و مبارزان آن، بایستی تمامی خلق کرد به شکل توده‌ای به این فعالیتها بپیوندند تا بدین گونه ناآگاهی از وضعیت امرالی را به طور کامل رفع نمایند.

 

بر این اساس تمامی مردم روژهلات کردستان را به شرکت در راهپیمایی و نشان دادن مواضع خود در برابر وضعیت تحمیل‌شده علیه رهبر آپو فرا می‌خوانیم. هر کس به هر طریقی که توانایی دارد می‌تواند در این فعالیتها شرکت نماید. صیانت از رهبر اوجالان در واقع صیانت از اراده آزاد و تامین آینده‌ای آزاد است. علاوه براین در برابر نهادها و سازمانهای بین‌المللی که با نادیده‌انگاشتن اعتصاب کنندگان سکوت اختیار کرده‌اند، خلق کرد، روشنفکران و همه‌ی انسان‌های آزادیخواه و دمکرات بایستی دارای موضع مشترک و همصدا با اعتصاب کنندگان باشند.

 

در پایان بار دیگر توطئه بین الدولی علیه رهبر اوجالان را محکوم نموده و عهد می‌بندیم با مبارزه خویش، ایزولاسیون را شکسته، فاشیسم را نابود نموده و کردستان را آزاد خواهیم نمود."