کودار؛ پیام نوروزی خلقمان برای ادامه‌ی مقاومت تا رسیدن به زندگی آزاد را می‌ستاییم

ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار طی بیانیه‌ای ضمن تبریک نوروز باستانی به کردهای ساکن در چهاربخش کردستان اعلام کرده است، پیام نوروزی خلقمان برای ادامه‌ی مقاومت تا رسیدن به زندگی آزاد را می‌ستاییم.

ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار طی بیانیه‌ای ضمن تبریک نوروز باستانی به کردهای ساکن در چهاربخش کردستان اعلام کرده است، پیام نوروزی خلقمان برای ادامه‌ی مقاومت تا رسیدن به زندگی آزاد را می‌ستاییم.

 

ریاست مشترک جامعه  دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار در بیانیه  خود آورده است؛ "کردها امسال در حالی نوروز را جشن گرفتند که خلق کُرد در روژاوای در حال مقاومتی تاریخی در مقابل رژیم فاشیست ترکیه و همپیمانانش است. حمله‌ی رژیم ترکیه با همکاری تبهکاران وابسته به آن علیه ساکنان عفرین و روژاوا تنها یک جنگ نظامی نیست؛ بلکه جنگ بین دو پارادایم می‌باشد. پارادایم ملت دمکراتیک که نمایندگی آن را خلق روژآوا بر عهده دارند و پارادایم فاشیسم که نمایندگی آن را رژیم ترکیه و شخص اردوغان به عهده دارد."

 

ریاست مشترک کودار در بیانیه  خود می‌افزاید؛" خلق کرد در عفرین و روژآوا بهای مقاومت، عدم تسلیم شدن، سازمانیافتگی وخود‌آگاهی را می‌پردازند. بر همین اساس جبهه‌ی فاشیسم منطقه‌ای در برابر دیدگان قدرتهای جهانی حمله‌ی همه جانبه‌ای را علیه عفرین آغاز کرده‌اند. چنین حمله‌ای که با هیچ یک از معاهدات بین‌المللی سازگار نبوده، با سکوت و حتی حمایت سازمان‌های بین‌المللی و قدرتهای منطقه‌ای وجهانی همراه بوده و است. اما در برابر این حمله‌ی وسیع و وحشیانه خلقهای ساکن روژآوا و عفرین که زندگی آزاد و جامعه‌ای دمکراتیک تنها انتخاب آنها می‌باشد، در برابر ترکیب توحش و تکنولوژی زاده‌ی مدرنیته‌ی بربریت تنها با سلاح عشق به آزادی و با اراده و آگاهی به مقاومت پرداختند."

 

ریاست مشترک جامعه  دمکراتیک و آزاد شرق کردستان در بیانیه  خود می‌افزاید؛ "یکی از بخش های کردستان که بیشترین تاثیر را از انقلاب و مقاومت روژآوا طی سالهای پذیرفته است شرق کردستان می‌باشد. شرق کردستان از همان روزهای ابتدایی انقلاب روژاوا و در مراحل مختلف تعقیب کننده و همراه کردها در روژآوا بوده و هست. حماسه‌ی حمایت همه جانبه‌ی کردها در شرق کردستان از انقلاب روژآوا و بویژه حماسه‌ی کوبانی تاریخی بود. در جریان حملات اخیر به عفرین و روژاوا نیز کردها در شرق مانند دیگر کردها با الهام از  مقاومت عفرین زندگی کرده و از همان روز اول و با توجه به جو امنیتی حاکم بر شرق کردستان به حمایت و پشتیبانی از مردم عفرین برخواستند."

 

ریاست مشترک کودار در بیانیه خود با اشاره به برگزاری جشنهای نوروزی در شهرها و روستاهای شرق کردستان گفت؛"نوروز امسال به نوروز مقاومت عفرین تبدیل شد. در تمام شهرها، روستاها و جاهایی که جشن نوروز برگزار شد، مقاومت عفرین مهر خود را به شیوه‌ای شایسته بر این جشنها زد و شرق کردستان از این آزمون ملی سربلند بیرون آمد."