گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کودار در سوئد و انگلستان

​​​​​​​به دنبال جانباختن دو عضو رهبری کودار، یک عضو جمعیت جوانان شرق کردستان و یک گریلاهای یگان‌های مدافع شرق در حمله میانه شهریورماه سپاه پاسداران در حوالی شهرستان کامیاران، مراسم گرامیداشت جانباختگان در لندن برگزار شد

به دنبال جانباختن دو عضو رهبری کودار، یک عضو جمعیت جوانان شرق کردستان و یک گریلاهای یگان‌های مدافع شرق در حمله میانه شهریورماه سپاه پاسداران در حوالی شهرستان کامیاران، مراسم گرامیداشت جانباختگان در لندن برگزار شد. پلاتفورم دمکراتیك جنبش‌ها و خلق‌های ایران در سوئد هم مراسم مشابهی امروز برگزار می‌کند.

 

یاد و خاطره جمال رحمانی، رئوف ابراهیمی، شریف امینی و جعفر محمدی، چهار گریلای عضو کودار که شانزدهم شهریورماه امسال در حمله سپاه پاسدران در شرق کردستان جانباختند طی مراسمی در لندن پایتخت انگلستان گرامی داشته شد.

این مراسم با هماهنگی جنبش دمکراتیك جنبش‌ها و خلق‌های ایران و شماری از سازمانهای کردی برگزار شده بود.

 

سخنرانان ضمن محکوم کردن هجوم حکومت اشغالگر ایران، یاد شهیدان آزادیخواه کردستان را گرامی داشتند.

 

پلاتفرم دمکراتیک جنبش ها و خلق های ایران در سوئد نیز امروز مراسمی به همین منظور در استکلهم برگزار می‌کند.

 

این پلاتفرم در فراخوان خود همچنین به ترور اقبال مرادی در اقلیم کردستان، به‌آتش کشیدن جنگل‌های مریوان و کشتن چهار فعال محیط زیست و اعدام زندانیان سیاسی اشاره کرده و آنرا جنایات تازه حکومت ایران خوانده است.

 

واحد آلمان پلاتفرم دمکراتیک جنبش ها و خلق های ایران نیز در گرامیداشت یاد و آرمان گریلاهای جانباخته کودار بیانیه ای صادر کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و خلق تحت ستم کردستان، بار دیگر همبستگی خود را با مبارزات دمکراتیک خلق های ایران در مسیر نیل به جامعه‌ای عاری از ستم و بی عدالتی را اعلام کرده است.

 

در این بیانیه نوشته شده تردیدی نیست که پرچم رهایی و سلاح ستم‌سوز گریلاهای به خون خفته راه آزادی و رهایی رفقا جمال رحمانی، رئوف ابراهیمی، شریف امینی و جعفر محمدی، بر زمین نخواهد ماند.

 

پلاتفرم دمکراتیک جنبش ها و خلق های ایران از حق دفاع مشروع خلق های دربند ایران از جمله خلق کُرد اعلام حمایت کرده و می‌گوید دولت -ملت ستمکار ایران که دست به جنایت و کشتار می‌زند بایستی بداند که این خون ها بر خاک نمی‌ماند، برق می‌شود و چون صاعقه بر سرش فرود خواهند آمد.