گریلاهای ه.پ.گ؛ به اشغالگران فرصت فرار نخواهیم داد

گریلاهای ه.پ.گ اعلام کردند که از مرحله دفاعی وارد مرحله حمله شده‌‌اند و ارتش ترکیه را از حمله اشغالگرانه به جنوب کردستان پشیمان کرده‌اند

گریلاهای ه.پ.گ اعلام کردند که از مرحله دفاعی وارد مرحله حمله شده‌‌اند و ارتش ترکیه را از حمله اشغالگرانه به جنوب کردستان پشیمان کرده‌اند. آنان افزوده‌اند که به اندازه تکنولوژی پیشرفته نظامی گریلاهای کردستان در زمینه تاکتیک نظامی خود را ارتقا داده‌اند

 

گریلاهای ه.پ.گ تأکید کردند که دولت فاشیست ترک درصدد اشغال جنوب کردستان است و آنان همچون نیروهای محافظت از خلق و خاک کردستان انتظار دارند خلق جنوب همچون سال ٢٠٠٧ علیه اشغالگران بپاخیزند. گریلاهای کردستان تصریح نمودند که مقاومت همزمان خلق و گریلا فتنه‌های اشغالگران را نقش بر آب می‌کند.

 

تعدادی از گریلاهای ه.پ.گ در گفتگو با خبرگزاری فرات از تداوم جنگ در جنوب کردستان خبر دادند

 

به غاصبگران فرصت فرار نخواهیم داد

گارزان بتلیس یکی از گریلاهای ه.پ.گ با اشاره به تشدید جنگ تحمیلی رژیم ترکیه در جنوب و شمال کردستان می‌گوید؛ دولت ترکیه علیه ملت کُرد اعلام جنگ کرده و سعی در پاکسازی منطقه از کردها دارد.

گارزان بتلیس در ادامه به تاریخ مقاومت و آگاهی نیروهای گریلا از آن می‌پردازد. وی افزود: وقتی ارتش ترکیه به زاپ حمله کرد حتی تصور هم نمی‌کرد آنگونه مجبور به فرار شوند. اینبار فرصت فرار هم به آنها نمی‌دهیم. آنان در ماههای آتی نخواهند توانست در للیکان مستقر شوند. روزانه هلی‌کوپترهای سیکورسکی اجساد کشته‌های آنان را با خود می‌برد. هر روز افراد تازه‌ای به این منطقه می‌آورند و جسدشان همان‌ها را چند روز بعد تحویل می‌گیرند.

 

گارزان سپس افزود: سربازان ترکیه به چنان ترسی مبتلا شده‌اند که حتی در درگیری هم توانایی بکارگیری اسلحه را ندارند. فرار می‌کنند و اسحله خود را هم فراموش می‌کنند. مرحله تدافعی به پایان رسیده و ما مرحله حمله را آغاز می‌کنیم. دشمن محکوم به نابودی است. تمام برنامه‌های آنان با شکست مواجه شده است.

 

دولت ترکیه باید هزینه تعرض به مناطق تحت کنترل گریلا را پس دهد

زاگرس آراز یکی دیگر از گریلاهای ه.پ.گ به همکاری رژیم ترکیه با دول دیگر برای عملیات نظامی در جنوب کردستان اشاره کرد. وی هدف از این حملات را اشغال جنوب کردستان عنوان کرد. در تمام مناطق اشغال شده هر دو روز یکبار از سوی گریلاهای کردستان مورد حمله قرار می‌گیرند. تاکتیک‌های گریلایی رژیم ترک را زمین‌گیر کرده است. ترکیه خواستار عقب‌نشینی از این مناطق است اما ما اجازه فرار را به آنها هم نمی‌دهیم. حمله به مناطق تحت کنترل گریلا هزینه دارد و دولت ترک باید هزینه آن را بپردازد.

زاگرس در سخنان خود یادآوری کرد که اهل جنوب کردستان است و خواهان موضع رادیکال خلق این بخش از کردستان همچون موضع انقلابی خلق بامرنی و آمیدیه در سال ٢٠٠٧ است. به گفته وی مقاومت دوشادوش گریلا و خلق شکست قطعی را بر دشمن تحمیل می‌کند.

 

جنگ جاری نبرد برای پاسداری از شرافت و کرامت انسانی است

آزاد گارزان گریلای دیگر ه.پ.گ به مقاومت سال ٢٠٠٨ اشاره کرده و می‌گوید؛ جنگ در این مرحله تجارب بزرگی را به همراه داشت. مقاومت دو سویه و همزمان خلق و گریلا اشغالگران را ناامید کرد. امروز هم کردستان به چنین موضع تندی از سوی خلق نیازمند است.

گارزان خاطرنشان کرد که دولت ترکیه در برابر حملات گریلایی ضربه‌پذیر است. زیرا توانایی جنگ زمینی با نیروهای گریلا را ندارد و تنها از به حمله هوایی پشت بسته است. دولت ترکیه هر اندازه از تکنولوژی جنگی استفاده کند ما هم به همان اندازه تاکتیک جنگی خود را ارتقا داده‌ایم.

 

این گریلای ه.پ.گ در پایان افزود:"گریلاهای کردستان برای انتقام خون شهیدان حملات سهمگینی را به انجام می‌رسانند. روزانه بر تعداد تلفات دشمن افزوده می‌شود. جوانان کُرد را فرامی‌خوانم برای پاسداری از شرف و کرامت خود به صفوف گریلا ملحق شوند."