گریلاهای کردستان جوانان جنوب را به قیام در برابر اشغالگران فراخواندند

حملات رژیم ترکیه کردها در شمال، جنوب و روژاوای کردستان همچنان ادامه دارد، حکومت اقلیم کردستان نسبت به بمباران‌های روزانه مناطق تحت حاکمیت سیاسی خود از سوی هواپیماهای ترکیه سکوت اختیار کرده است و به گفته ساکنان با رژیم غاصب ترک همپیمان شده است

حملات رژیم ترکیه کردها در شمال، جنوب و روژاوای کردستان همچنان ادامه دارد، حکومت اقلیم کردستان نسبت به بمباران‌های روزانه مناطق تحت حاکمیت سیاسی خود از سوی هواپیماهای ترکیه سکوت اختیار کرده است و به گفته ساکنان با رژیم غاصب ترک همپیمان شده است

 

مقاومت گریلاهای ه.پ.گ علیه حملات اشغالگران به جنوب کردستان در حالی پاسخ دارد که حزب دمکرات کردستان عراق چندی پیش جنبش آزادی کردستان را "اشغالگر" نامیده و پیروزی دیکتاتور ترکیه را به وی "تبریک" گفته بود. گریلاهای کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات از جوانان جنوب کردستان خواستند تا با پیوستن به صفوف گریلا پاسخ درخوری به غاصبگران و شرکای آنان دهند.

 

گریلاها در سخنان خود خاطرنشان کردند که خلق جنوب بخصوص جوانان می‌بایست در برابر هجوم به خاک خود قیام کنند. سکوت جوانان جنوب زمینه تکرار سلطه عثمانی‌ها را بر خاک جنوب کردستان در پی دارد و به همین دلیل جوانان این بخش از میهن لازم است به نیروهای گریلا بپیوندند.

ژیروان مهاباد یکی از گریلاهای ه.پ.گ با اعلام اینکه در هولیر چشم به جهان گشوده می‌گوید: همگی شاهد حمله رژیم ترکیه به توابع استان هولیر هستیم و کردها در هولیر نسبت به تجاوزگری به خاک خود چشم‌پوشی می‌کنند. اگر رژیم ترکیه هرکجای دیگر دنیا به غیر از جنوب کردستان را هدف قرار دهد ساکنان آن قیامت بپا می‌کنند. بجز کردها (در جنوب) هیچ خلق دیگری نسبت به تجاوزگری غاصبگران به خاک خود سکوت نمی‌کند. در مقابل حملات روزانه به استان هولیر هم جوانان، هم حکومت اقلیم و هم رسانه‌های آنان خود را به کری و کوری زده‌اند. این حملات هیچ مشروعیتی ندارند. حمله ترکیه چه توفیری با داعش دارد؟ مال و ملک خلق را اشغال می‌کنند و اعمال داعش را تکرار می‌کنند. دیروز بواسطه داعش به کردهای جنوب حمله کردند و امروز خود جای داعش را گرفته‌اند. داعش در جنگ گریلا و پیشمرگ مجبور به پذیرش شکست شد. رژیم ترکیه پس از شکست داعش خود وارد جنگ با کردها شده است.

 

جوانان وارد میدان شوند

ژیروان مهاباد در ادامه افزود:"جوانان هولیر و جنوب کردستان در برابر آنانی که روزانه به کوهستان‌های ما، خلق ما و شهرهای ما حمله‌ور می‌شوند سکوت کرده‌اند. تا کی این سکوت ادامه دارد؟ دلایل این سکوت چیست؟ در حقیقت سکوت جاری لایق مردم هولیر نیست. دلیل شکست قیام‌های سابق کردها هم سکوت خود کردها بوده است. کردها همیشه هدف حملات بوده‌اند اما تا کی سکوت و چشم پوشی از تعرض اشغالگران ادامه خواهد داشت. جوانان هولیر و سلیمانیه باید بپا خیزند و اراده خود را نشان دهند. زیرا تنها راه نجات قیام جوانان است. مگر جوانان بتوانند به یورش غاصبگران بر خلق، خاک، شرف و ناموس کردها پایان دهند."

 

دشمنان را مجبور به ترک میهنمان کنیم

رامین لک یکی دیگر از گریلاهای ه.پ.گ می‌گوید:"جوانان نیرومند و فعال می‌توانند به یورش دشمن پاسخ دهند. اگر جوانان می‌خواهند دشمن را از خاک خود بیرون کرده و به اشغالگری پایان دهند لازم است به صفوف مبارزه ملحق شوند. راه پیروزی بر اشغالگران پیوستن به گریلاهای پ.ک.ک است. من اهل هولیر هستم و برای پایان دادن به اشغالگری به گریلاها ملحق شدم. از جوانان سلیمانیه، هولیر و دهوک دعوت می‌کنم که برای نجات خاک و ارزش‌های خود به گریلاها بپیوندید. برای بیرون کردن دشمن و فراهم کردن زندگی بهتر، برای تحقق آینده‌ای روشنتر، برای نجات کردستان از چنگ سیاه استعمارگران جوانان کرد باید به نیروهای پ.ک.ک ملحق شوند. محقق شدن این آرمان‌ها تنها با پیوستن به صفوف گریلا میسر می‌شود. انقلابی که چهل سال است با پیشاهنگی رهبر آپو در برابر استعمارگران مقاومت می‌کند جوانان را به پاسداری از میهن فرامی‌خواند."

این گریلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دوره نوجوانی خود را در شهر کرکوک سپری کرده می‌گوید:"در نوجوانی با پ.ک.ک آشنا شد. از آنسو هر روز بیش از پیش درک کردم که سرنوشت جنوب به کجا ختم می‌شود، من هم از آنانی بودم که به ظلم و زور "نه" گفتم. ما کردها تا کی در برابر آنهایی که ظلم را بر ما تحمیل می‌کنند سکوت کنیم؟ میهنمان را به چهار بخش تقسیم کرده‌اند، سکوت کردیم. اکنون را به هزار بخش تقسیم کرده‌اند. این نتیجه سکوت ما بود. این سکوت فاجعه بزرگتری را در پی دارد. تنها راه نجات همبستگی کردهاست. هم اتحاد ملی و هم اتحاد دفاعی به نجات جامعه و خاک کردستان می‌انجامد. برای درک آنچه که دشمنان بر سرمان آورده‌اند باید اندیشید، روزی صدام حسین و روز بعد اشغالگران و استعمارگران دیگر برای نابودی خلقمان دست به هر جنایتی زدند. اما انقلابی‌ها در برابر دشمن ایستادگی کردند. جوانان انقلابی به دشمن "نه" گفتند. جوانان همیشه محافظان خلق ستمدیده کرد بوده‌اند. با اینهمه خائنان برای رضایت دل دشمنان سعی نمودند رنج جوانان انقلابی را به هدر دهندو مانع همبستگی ملی کردستانی‌ها می‌شوند."

 

کردستان بهشت روی زمین است

رامین در ادامه به حملات گسترده هوایی و زمینی به جنوب کردستان از سوی رژیم ترکیه اشاره کرده و می‌گوید:"چرا جوانان ما کشتار خلق خود را در بمباران و حملات زمینی نمی‌بینند؟ دشمن در شمال، در جنوب و در شرق کردستان خلق ما را قتل‌عام می‌کند. از هر راهی برای ضربه‌زدن به ما استفاده می‌کنند. تمام ابزارآلات جنگی را علیه ما بکار می‌گیرند. و اینکه نوک تمام این حملات بسوی گریلا و پ.ک.ک است.

هیچ نیرویی نمی‌تواند اراده مقاومت یک گریلا را بشکند. پس به جوانان جنوب کردستان می‌گویم که به زندگی خود بنگرید. راه رهایی از حملات و قتل‌عام‌های روزانه اتحاد خود ماست. با رویکردهای حزب‌گرا به جایی نمی‌رسیم. حزب‌گرایی جوانان را به این وضعیت دچار کرد. باید به حزب‌گرایی نه بگوییم. ما کردستانی هستیم. به کردستان آزاد "آری" بگوییم و برای آن بکوشیم. دشمن با نیروی ما مجبور به ترک مناطق اشغال شده می‌گردد. دشمن چشم طمع به خاکمان دوخته است. زیرا کردستان بهشت روی زمین است. راه پاسداری و دفاع از این بهشت را رهبر آپو به ما نشان داده است. در برابر آنان که افکار تجزیه‌گرای خود را بر جامعه تحمیل می‌کنند باید بپا خواست. جوانان جنوب کردستان را فرامی‌خوانم برای دفاع از خاک و میهن به صفوف گریلاهای آزادیخواه کردستان ملحق شوند. اگر دشمن براحتی می‌تواند خاک ما را اشغال کند نشانه سکوت ماست. قیام کنیم و دشمن را از خاکمان بیرون برانیم. ما خود می‌توانیم همبستگی مابین صفوف خود را میسر کنیم. کار دیگران تفرقه افکنی و خیانت است."

 

شیار جیلو یکی دیگر از گریلاهای ه.پ.گ سال ٢٠٠٩ از رانیه جنوب کردستان به نیروهای پ.ک.ک پیوسته است. شیار می‌گوید در نظر دارد طی نامه‌ای آنچه را که از رهبر آپو و پ.ک.ک یادگرفته به خلق جنوب و بخصوص جوانان آن اطلاع دهد. به گفته وی جوانان مدافعان جامعه‌اند. وی به حملات آشکار رژیم ترکیه به جنوب کردستان و سکوت جامعه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: تمام جریان‌های سیاسی از حملات روزانه به جنوب چشم‌پوشی می‌کنند. خود مردم جنوب و احزاب آن در مقابل حملات سکوت کرده‌اند. تو گویی این حمله بر جنوب و بر ملت کُرد نیست! این یعنی جریان حاکم به کردبودن در این بخش پایان داده است. مختصرا یادآوری می‌کنم اگر سکوت جاری را ادامه دهیم دوره دیگری از زورگویی عثمانی‌ها بر جنوب کردستان شکل می‌گیرد.

 

شیار جیلو در ادامه یادآوری کرد که خلق جنوب کردستان و جوانان آن باید بر مبنای افکار و اندیشه‌های عبدالله اوجالان دوباره خود را احیا نمایند. وی گفت:"کردهای جنوب باید تاریخ دول همسایه خود را بدانند. همگی لازم است بدانند که همچنان که خلق جنوب کردستان سر خود را در برابر صدام حسین خم نکرد در برابر دیگر اشغالگران هم خم نخواهد کرد. در مرحله‌ای تاریخی بسر می‌بریم. زمان آن فرا رسیده که ملت ما به زندگی آزاد دست یابد. باید خود خلق سرنوشت خویش را بدست گیرند. آنچه اکنون در جریان است را باید بخوبی مشاهده کرد. هزاران جوان برای آزاد نمودن روستاهای کردستان جان خویش را فدا کرده‌اند. امروز این روستاها یا خالی از سکنه می‌شوند و یا توسط دشمن اشغال می‌گردند. باید از خون شهیدانی که جان خود را فدای آزادی کرده‌اند پاسداری کنیم. راه آن اتحاد و همبستگی پیرامون اندیشه‌های رهبر آپو است. باید اردوغان را به سرنوشت صدام دچار کنیم. برای آنانی که بخاطر میهن و ارزش‌های آزادی خلق می‌جنگند آرزوی موفقیت دارم و از شهیدان راه آزادی کردستان با احترام یاد می‌کنم."