گریلاهای کردستان مراسم پانزدهم آگوست را برگزار کردند

گریلاهای نیروی مدافع خلق و یژاستار طی مراسمی در یکی از مناطق کوهستانی تحت حفاظت خود این روز را جشن گرفتند. مراد کاراییلان از فرماندهان پ.ک.ک در سخنرانی خود به نیروهای اشغالگر هشدار داد که هیچکس نخواهد توانست جلوی آزادی خلق کُرد را بگیرد.

گریلاهای نیروی مدافع خلق و یژاستار طی مراسمی در یکی از مناطق کوهستانی تحت حفاظت خود این روز را جشن گرفتند. مراد کاراییلان از فرماندهان پ.ک.ک در سخنرانی خود به نیروهای اشغالگر هشدار داد که هیچکس نخواهد توانست جلوی آزادی خلق کُرد را بگیرد.

 

دهها گریلاهای کردستان در مناطق حفاظتی مدیا مراسم گرامیداشت پانزدهم آگوست را برگزار کردند.

 

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق و جمعی از فرماندهان ه.پ.گ و یژاستار در این مراسم شرکت کرده بودند.

کاراییلان در سخنرانی خود گفت: مقطع کنونی عادی نیست و مخاطراتی وجود دارد. مقابله با نسل‌کشی اتنیکی در کردستان که حکومت ترکیه و القاعده درصدد اجرای آن هستند در عین حال نبردی برای دمکراسی بوده که مربوط به کل مردم منطقه است. این جنگ بیش از این شدت می گیرد و جهان نظاره گر آن خواهد بود.

 

وی هدف ترکیه از هجوم به روژاوا و لشکرکشی به جنوب کردستان را از بین بردن جنبشی توصیف کرد که ٣۴ سال پیش با فرماندهی "عگید کورکماز" مبارزه مسلحانه علیه نیروهای اشغالگر را از شمال کردستان آغاز کرد. او در عین حال از منزوی‌سازی رهبر اوجالان در زندان امرالی به عنوان هجومی وحشیانه علیه اراده کردها نام برد.

 

کاراییلان کشاندن جنگ به دو بخش دیگر کردستان و توسل ترکیه به داعش و القاعده در این جنگ را نشانه های جنگی همه جانبه دانست و گفت حاصل این جنگ که از شنگال و کوبانی و حتی قبل از آن آغاز شد، شکست و رسوایی برای آنکارا بوده است.

 

وی به عدم توانایی حکومت ترکیه برای انجام وعدەهایش در مورد از بین بردن انقلاب روژاوا و پاکسازی پ.ك.ك جلب نظر کرد و گفت ترکیه حتی به دنبال جداسازی کرکوک و اشغال آن است، اگر هنوز کسانی وجود دارند که نژادپرستی و کردستیزی رژیم ترکیه را نمی پذیرند، یا وجدان ندارند یا قادر به رویت نیستند.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق برای نمونه به نحوه برخورد ارتش ترکیه و شاخه‌های القاعده در کانتون عفرین روژاوا اشاره کرد و گفت آنها مرتکب پاکسازی اتنیکی شده و با منزلت و حیثیت کردها بازی کرده‌اند. جریانات کردی که بخاطر منافع خود از این جنایت‌کاران دفاع می کنند، در پیشگاه تاریخ مسئول خواهند بود.

 

کاراییلان بر لزوم اتحاد ملی برای گذشتن از موانع و مخاطرات کنونی تأکید کرد و گفت گریلاهای کردستان در هر شرایطی از مردمان خود در برابر هجوم دشـمنان دفاع خواهند کرد. گریلاهای آپویی برای نبردی سنگین آماده‌اند و جهان همچون گذشته شاهد خواهد بود که دلاوری، فداکاری و بینش و بیداری گریلاها چگونه بر تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ترکیه و تبهکاران وحشی القاعده فائق می‌آید. نیروهای گریلا از محدوده دریای سیاه تا عفرین در حال جنگ و مقاومت هستند و پیروزی نهایی با آنهاست.