گریلاهای یژاستار روز جهانی زن را تبریک گفتند

​​​​​​​٨ مارس مصادف با روز زنان کارگر جهان در مناطق حفاظتی مدیا از سوی گریلاهای یژاستار با برگزاری مراسم جشن گرفته شد. تیکوشین توپراک از فرماندهان یژاستار نیز در مراسم این روز شرکت نمود

به مناسبت ٨ مارس، روز جهانی زنان کارگر ده‌‌‌ها گریلا در کوهستانهای کردستان به برگزاری مراسمی پرداختند. پرچمهای حزب کارگران کردستان،  حزب آزاد زنان کردستان، یگانهای زنان آزاد- یژاستار و نیروهای مدافع خلق در میدان برگزاری مراسم در اهتزار بودند. تیکوشین توپراک، ایلم رونی، سورچ زاگرس، روژدا سرت و شروین ماردین از فرماندهان یژاستار در این مراسم شرکت داشتند.

 

تیکوشین: ٨ مارس متعلق به تمامی زنانی است که هزینه داده‌‌‌اند

تیکوشین توپراک از فرماندهان یژاستار روز ٨ مارس را به تمامی گریلاهایی که در این مراسم شرکت داشتند تبریک گفته و اعلام داشت که ٨ مارس برای آنان هم یادبود و هم جشن به شمار رفته و هم روز افزایش فعالیت و ارتقای انقلاب به شمار می‌رود. تیکوشین در این رابطه افزود: در زمانی که حصر و انزوای رهبر خلق کرد تشدید گشته و مقاومتی بی نظیر و تاریخی در جریان است انها مراسم ٨ مارس را برگزار می‌‌‌کنند. تیکوشین در ادامه افزود ٨ مارس روز تمامی زنان مزوپوتامیا، کردستان، خاورمیانه و جهان است که مقاومت می کنند. اکنون روح مقاومت سما یوجه، سکینه جانسز و مظلوم دوغان با روح ٨ مارس همراه با مقاومت رهبر اپو، لیلا گوون و ناصر یاغز به هم پیوسته است. در چارچوب مقاومت ومبارزه‌‌‌ی رهبر اپو که در تلاش است قرن ٢١ را به قرن زنان تبدیل نماید، اصرار بر فرهنگ زن-مادری در مقاومت افرادی مانند لیلا گوون تجسم یافته است. از همین رو ٨ مارس برای آنان زمینه و دلیل مبارزه‌‌‌ی زنان است. تیکوشین در ادامه افزود: به نام زنانی که در کوهستانها حاملان هویت زن آزاد هستند، پیمان می‌‌‌بندیم به عنوان زنان انقلابی به پیروزی دست یابیم. فاشیسم را درهم شکسته و حصر را از میان برخواهیم داشت.

 

پایان مراسم با رقص کردی

بعد از سخنرانی، شعارهای زن، زندگی و آزادی، زنده باد رهبر آپو و شادباش‌‌‌های ٨ مارس، گریلاهای آزادی کردستان ٨ مارس را به یکدیگر تبریک گفتند. بعد از این مراسم به افروختن آتش در کوهستانها دست زده و به اجرای رقص کردی پرداختند. این مراسم با رقص و آواز پایان گرفت.