گولپی: اوجالان نقشی کلیدی را در حل مشکلات خاورمیانه ایفا می‌کند

دکتر فایق گولپی از پزشکان جنوب کردستان به دیدار با مقاومت‌گران استراسبورگ رفته و اعلام کرد؛ "اوجالان نه تنها رهبر خلق کرد، بلکه وی نقشی کلیدی را در حل مشکلات خاورمیانه ایفا می‌کند."

۱۴ فعال سیاسی در شهر استراسبورگ فرانسه از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸/ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ در اعتراض به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در اعتصاب غذا بسر می‌برند. اعتصاب غذای این فعالان امروز در ١۴٧مین روز خود است.

 

اوجالان برای آزادی خلق‌ها مبارزه می‌نماید

دکتر فایق گولپی از پزشکان جنوب کردستان به دیدار با کنشگران استراسبورگ رفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را کنترل کرد. پس از این دیدار؛ گولپی اعلام کرد رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برای زندگی آزادانه‌ی خلق‌های خاورمیانه مبارزه می‌كند. وی گفت؛" اوجالان برای آزادی و استقلال فعالیت کرده و برای خلق کرد دستاوردهای بزرگی را فراهم نموده است. به همین دلیل رژیم ترکیه وی را به اسارت گرفته و مدت ۲۰ سال وی را در انزوایی شدید قرار داده است. در بسیاری از شهرها و کشورهای اروپا، در زندان‌های ترکیه و کردستان هزاران تن برای پایان دادن به انزوای تحمیلی در اعتصاب غذا بسر می‌برند. بایستی هر کس علیه حصر اقدام نماید."

 

گولپی در پایان اعلام کرد اوجالان تنها رهبر کردها نیست، "اوجالان کلید راه‌حل‌ همه‌ی مشکلات خاورمیانه‌ است. با پایان یافتن حصر اوجالان مسئله کردها هم حل خواهد شد. به همین دلیل برای پایان یافتن حصر باید هر کس ترکیه را تحت فشار قرار دهد."