ی.ب.ش: از اراده آزاد خلق خود به هر قیمتی محافظت می‌کنیم

"اراده آزاد جامعه ایزدی تنها مرجع تعیین سرنوشت خلق ایزدی است. همچنان که تا به امروز از این اراده دفاع کرده‌ایم از این پس هم با صرف هر هزینه‌ای از اراده آزاد خلق ایزدی دفاع خواهیم کرد

"اراده آزاد جامعه ایزدی تنها مرجع تعیین سرنوشت خلق ایزدی است. همچنان که تا به امروز از این اراده دفاع کرده‌ایم از این پس هم با صرف هر هزینه‌ای از اراده آزاد خلق ایزدی دفاع خواهیم کرد

 

فرماندهی کل یگانهای مقاومت شنگال با صدور بیانیه‌ای رسمی در وبسایت خود  تحولات اخیر در منطقه شنگال را مورد ارزیابی قرار داده است

 

در بیانیه ی.ب.ش آمده است

"نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش پس از قتل‌عام ایزدیها در سال ٢٠١۴ با صرف هزینه‌های جانی و رنجی فراوان همچون نیروهای دفاعی از خلق شنگال محافظت نمودند. ما همچون ی.ب.ش/ی.ژ.ش امنیت و آسایش شنگال و مناطق حومه را با موفقیت به انجام رساندیم و در این باره متحمل هزینه‌های گزافی شدیم. ما در تلاش بوده‌ایم که از درگیری با نیروهایی که قصد حمله به ما را نداشته باشند پرهیز نماییم.

 

همچون نیروهای ی.ب.ش/ی.ژ.ش بر تداوم این راهکار مصریم و مواضع ما همچنان پابرجا خواهند ماند. هیچ تغییری در این رابطه روی نخواهد داد. همچنانکه حین هجوم وحشیانه داعش از خاک مقدس خود دفاع کردیم امروز هم با همان ایستار در سنگرهای خود موضع گرفته‌ و از خلق خود دفاع می‌کنیم.

 

ما تا امروز سعی نمودیم که مسائل موجود را با راهکار گفتگو و توافق دمکراتیک حل نماییم. ما بر این عقیده‌ایم که مسئله خلق شنگال با گفتگو و دیالوگ قابل حل است.

 

اما متذکر می‌شویم که هر نیرویی قصد تعرض به میهن مقدسمان را که با خون شهدا و رنج آزاد کرده‌ایم در سر داشته باشد با پاسخ سهمگین و مقاومت خلق ما روبرو خواهد شد. اراده آزاد جامعه ایزدی تنها مرجع تعیین سرنوشت خلق ایزدی است. آنچنانکه تا امروز از این خلق و اراده آزاد آن دفاع کرده‌ایم از این پس هم ولو با صرف هر هزینه‌ای از آن محافظت خواهیم کرد."

 

خلق ما تا امروز مشکلات و مصائب را به جان پذیرفت و همچنانکه دوشادوش ما از صرف هزینه امتناع نورزیده است از امروز به بعد هم همراه با نیروهای ما به مقاومت ادامه خواهند داد و از آینده دمکراتیک و آزاد خود صیانت به عمل می‌آورند."