یژاستار: مرحله‌ی مبارزاتی ۱۵ آگوست به خلق‌ها امید و جسارت بخشید

فرماندهی کل یگان‌های زنان آزاد (یژاستار) به مناسبت سالروز مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست (آغاز مبارزه‌ی مسلحانه‌ی پ.ک.ک) بیانیه‌ای را منتشر کرد.

فرماندهی کل یگان‌های زنان آزاد (یژاستار) به مناسبت سالروز مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست (آغاز مبارزه‌ی مسلحانه‌ی پ.ک.ک) بیانیه‌ای را منتشر کرد

 

در این بیانیه به اهمیت تاریخی مبارزه‌ی ۱۵ آگوست اشاره و همچنین خاطرنشان شده که این مرحله‌ی مبارزاتی، مسیر تاریخ را تغییر داده و اشغالگری در کردستان را تضعیف کرده است.

 

فرماندهی یژاستار در ابتدای بیانیه‌ی خود سالروز ۱۵ آگوست را به رهبر آپو، خلق کُرد و تمام مبارزان راه آزادی تبریک گفته و ضمن تجلیل از قهرمانی فرمانده عگید، تصریح کرده‌ که این روز امید به زندگی آزاد را در دل میلیون‌ها تن آفریده است.

 

بیانیه‌ی یژاستار اهمیت مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست را چنین بیان کرده:" موفقیت این مرحله‌ی مبارزه، به تمام خلق‌ها امید و جسارت بخشیده و اینگونه مسیر تاریخ را تغییر داد. در این مرحله مبارزه برای آزادی سرزمینی آغاز گشت که هیچ کس حتی نمی‌توانست نامی از آن بر زبان بیاورد. درواقع روز ۱۵ آگوست اولین گلوله علیه بردگی و قتل‌عام شلیک شد. این روز که جوهر اراده‌ی مستقل خلق کُرد را بنیان نهاد، همزمان دانش دفاع ذاتی را نیز به ما آموخت و به تمام اشغالگران کردستان این پیام را داد که دیگر خلق کُرد بی‌دفاع نخواهد بود."

 

فرماندهی یژاستار ضمن اشاره به قتل‌عام‌، شکنجه و سرکوب‌های غیرانسانی که رژیم فاشیست ترکیه در دهه‌های هشتاد علیه خلق‌ها و فرودستان انجام داده و هنوز نیز آثار آنها در حافظه‌ی جامعه به جای مانده، تصریح می‌کند:" مقاومت اعضای پ.ک.ک در زندان آمد، علیه اقدامات دولت فاشیست ترکیه، باور به زندگی آزاد را دوباره زنده کرد. بر این اساس نیز، مبارزه ۱۵ آگوست روح آزادی را به پیروزی بخشید. اکنون نیز روحیه‌ی مبارزاتی فرمانده عگید، علیه فاشیسم جریان‌های حاکم بر ترکیه، که هیچ مرزی را برای اقدامات وحشیانه و بربریت خود متصور نیستند، به مقاومت ادامه می‌دهد."

 

فرماندهی یژاستار در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست را همچون اولین گام برای خودمدیریتی دمکراتیک در کردستان نام برده و بیان می‌کند:" مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست برای خلق‌های ساکن ترکیه و حتی خاورمیانه نیز، اولین گام برای ایجاد زندگی مشترک کنفدرال است. دستیابی به این موقعیت، نیاز به اتحاد زنان، جوانان، فرودستان و دمکراسی‌خواهان دارد. این اتحاد نیرویی را ایجاد خواهد کرد که هیچ رژیم دیکتاتوری یارای مقابله با آن را ندارد. بر این اساس ما از تمام آزادیخواهان می‌خواهیم که با برخورداری از روحیه‌ی فرمانده عگید مبارزه کنند."

 

فرماندهی یژاستار در پایان بیانیه‌ی خود تاکید کرده که ما همچون نیروهای یژاستار با بهره‌مندی از فلسفه‌ی زندگی آزادی که رهبر آپو آن را بنیان نهاده و با برخورداری از روحیه‌ی مبارزاتی رفیق عگید، به مبارزات خود ادامه خواهیم داد.