یژاستار یاد و خاطره شهید بریتان و شهدای ماه اکتبر را گرامی داشت

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار طی اطلاعیه‌ای یاد و خاطره گلناز کاراتاش با کد سازمانی" بریتان هوی" و تمامی جانباختگان  ماه اکتبر را گرامی داشت.

فرماندهی قرارگاە مرکزی یژاستار طی اطلاعیەای یاد و خاطرە گلناز کاراتاش با کد سازمانی" بریتان هوی" و تمامی جانباختگان  ماە اکتبر را گرامی داشت.

 

یگانهای زنان آزاد ستار در اطلاعیە خود بە مناسبت گرامی داشت شهدای ماە اکتبر آوردە: مبارزات آزادیخواهانە زنان در روز ٢۵ اکتبر نشانگر خط مشی فرماندهی زنان مبارز و نظامی  بودن آنان است.

 

میراث گلناز کاراتاش با کد سازمانی "بریتان هوی" و مبارزان جانباختە ماە اکتبر، عظیمە، مریم، غوربتلی ارسوز، جاندا ترک، هیلین چرکز و روناهی آلمان، امروز با خاطرە مبارزانی همچون نالین موش، هلین مراد، ژیندا اوزگور، دوریم آمد، نوژین ارتوس، تیکوشین آمد و گولناز اگە عجین گشتە و والاتر می‌شود. شهید بریتان ثابت کرد کە با الهام از خط مشی عبداللە اوجالان رهبر خلق کرد، میتوان زن آزاد و مقاوم را آفرید.

 

یژاستار در ادامە اطلاعیە خود می گوید، بریتان برای تمام زنان مبارز سمبل حقیقت، آزادی و مبارزە برای آشتی است. شهید بیریتان در برابر خیانت، اشغالگری و فاشیزم الگویی موفق و آزاد بودە و این امر برای مبارزە زنان در هر چار بخش کردستان الگویی راستین و حقیقتی انکار نشدنی است.

 

آوازە مبارزات آزادیخواهانە زنان آزادیخواه کرد و دستاوردهای آنان همە جهانیان را حیرت زدە کردە و این امر نشات گرفتە از خط مشی و مقاومت تاریخی شهید بریتان است.

 

در پایان اطلاعیە یگانهای زنان آزاد ستار آمدە است: با یادآوری مقاومت تارتخی شهید بریتان یاد و خاطرە تمام جانباختگان ماە اکتبر و مبارزات آزادیخواهانە آنان را گرامی داشتە و سوگند یاد می کنیم کە با الهام از خط مشی آزادی زنان در قرن بیست ویکم،  تا آزادی رهبر آپو از زندان امرالی و همە آزادیخواەان در بند بە مبارزات خود را ادامە دهیم.