۱۰ هزار کردستانی تور دریای سیاه را لغو کردند

به گزارش روزنامه‌ی اورنسل، ۱۰ هزار کرد باکور کردستان در پی حمله‌ی گروهی از افراطیون ترک به چند گردشگر کرد جنوب کردستان در ترابزون ترکیه، تورهای دریای سیاه خود را لغو کردند.

   مدتی پیش در شهر ترابزون ترکیه تعدادی از ترکهای فاشیست و ملی‌گرا به تعدادی از گردشگران جنوب کردستان حمله کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

   گفته می‌شود این گردشگران لباسهایی بر تن داشته‌اند که بر روی آنها نقش پرچم باشور کردستان وجود داشته و همین امر سبب شده تا افراطیون ترک به آنها حمله کرده و به طور گروهی آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

   پس از این حادثه و پخش فیلمها و تصاویر ضرب و شتم گردشگران باشور کردستان در شبکه‌های اجتماعی تعداد کثیری از کردهای باکور کردستان و عمدتا اهالی آمد به نشانه‌ی اعتراض تورهای دریای سیاه خود را لغو کردند.

   این در حالیست که تاکنون از طرف کردهای جنوب کردستان اقدام و اعتراض جدی صورت نگرفته است و همچنان تعداد کثیری برای گذراندن تعطیلات همچنان به ترکیه سفر می‌کنند.

   حکومت اقلیم کردستان نیز در این رابطه هیچ اقدام و یا اعتراض جدی انجام نداده و همچنان شرکتها، کمپانیها، مدارس و تجار ترک آزادانه در اقلیم کردستان فعالیت کرده و حتی حکومت اقلیم پا را فراتر نهاده و تعداد کثیری نیروهای نظامی و استخباراتی و میت ترکیه در اقلیم کردستان آزادانه رفت و آمد و فعالیت کرده و حتی تصاویر بسیاری از پیشوازی و پذیرایی از این نیروهای دشمن خلق کرد منتشر شده است.