۱۳ سرباز ارتش غاصب ترک در پاتک نیروهای گریلا کشته شدند

در ضدحمله‌ی نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی گابار ۱۳ نظامی از پای درآمدند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان-ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا، حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه و همچنین شروع کارزاری جدید در مبارزات گریلا بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

 

متن بیانیه ه.پ.گ به شرح زیر است:

از فاصله‌ی نزدیک نظامیان هدف قرار داده شدند

" ساعت ۶:۳۰ روز ۵ مه/۱۵ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی ناوسره‌ در عرصه عملیاتی گابار عملیاتی نظامی را با پشتیبانی هواپیماهای جاسوسی و بالگردهای نظامی کبری آغاز کرد. گریلاهایمان ساعت ۱۵:۳۰ همان روز در منطقه‌ی شهید آراس به دشمن حمله نموده و از دو طرف آنها را هدف قرار دادند. در پاتک نیروهایمان که به روش فدایی انجام گرفت ضربات سنگینی بر دشمن وارد شد و ۷ سرباز دشمن کشته شدند. دشمن در ساعت ۱۶:۳۰ بوسیله بالگردهای سیکورسکی در چهار مرحله کشته و زخمی‌های خود را منتقل کردند. تعداد تلفات دشمن بیشتر است.

 

عملیات تک‌تیراندازی

ارتش اشغالگر ترکیه که در دو روز اول عملیات خود متحمل ضربات سختی شد در ۶ مه/ ۱۶ اردیبهشت عملیات خود را گسترده‌تر نمود. در همان روز ساعت ۱۶:۳۰ نیروهایمان علیه یگان دشمن در منطقه شهید عثمان عملیاتی را انجام دادند. تک‌تیراندازنمان ۴ سرباز ترکیه را کشته و تعدادی زخمی شدند.

 

عملیات بدون نتیجه

پس از عملیات، نیروهای دشمن عصر همان روز بدون کسب نتیجه از منطقه عقب‌نشینی کردند.

 

طی سه روز عملیات نظامی دشمن در مجموع ۱۳ سرباز آن کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. با این وجود فرماندهی کل ارتش ترکیه و رسانهی جنگ ویژه همچون همیشه واقعیت را تحریف کرده و مدعی شده‌اند که تنها ۳ ارتشی کشته و یک تن از رفقای ما شهید شده است. در این عملیات آسیبی به نیروهای ما وارد نشد.

 

آغاز کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گوَر

این فرآیند نشان دهنده‌ی آن است که چگونه در طی یک عملیات فدایی و بکارگیری ابتکار عمل تاکتیکی، عملیات‌های نظامی دشمن به‌ شکست می‌انجامد. همچنین به شیوه‌ای پیروزمندانه پایان کارزار انقلابی شهید دلال آمد و شهدای بستا و آغاز کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گوَر است. بر مبنای اعتماد به نفس، فداییگری و یقین آپویی، خلاقیت غنی تاکتیکی نیروی گریلاهای آزادی کردستان که از نو بازسازی شده‌اند هیچ مانعی سد راه آنان نخواهد بود. در مرحله‌ی جدید برای گریلاهای عرصه‌ی بوتان آرزوی موفقیت داریم."

 

عملیات گریلایی در مناطق اشغالی جنوب کردستان

در بیانیه آمده است؛"در کارزار شهید باگر و شهید رونیا که در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، ساعت ۱۳ روز ۷ مه / ۱۷ اردیبهشت در منطقه‌ی سیدکان واقع در جنوب کردستان نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه لیلکان مستقر شده‌اند عملیاتی را انجام دادند. ضربات سختی به سنگر و پناهگاه‌های دشمن واقع بر تپه وارد شد. از تعداد کشته و زخمی دشمن اطلاعاتی بدست نیامد."

 

حملات هوایی در زاب

ه.پ.گ با اشاره به تداوم حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه به عرصه زاپ اعلام کرد:"ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱ روز ۷ مه/ ۱۷ اردیبهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه حومه‌ی روستای سیدا در منطقه‌ی زاب واقع در منطقه‌ی حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی بمباران‌ها آسیبی به نیروهای ما وارد نشد اما باغ و زمین روستاییان آسیب دید."