۱۴ سرباز ترکیه در آواشین و سرحد کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه‌ی آواشین و سرحد عملیات‌هایی را علیه ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۱۴ ارتشی ترک کشته شدند.

  با توجه به اطلاعیه‌ی منتشر شده از سوی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ در ۲۳ و ۲۴ مه/ ۲ و ۳ خرداد در منطقه‌ی آواشین علیه ارتش اشغالگر ترکیه تعدادی عملیات گریلایی انجام گرفته‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۸ ارتشی ترکیه کشته شده‌اند.

  نیروهای گریلا درساعت ۱۷:۳۰ روز ۲۳ مه/ ۲ خرداد در نزدیک تپه خوده در آواشین عملیاتی تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

  در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۲۴ مه/۳ خرداد نیروهای گریلا، یگان ارتش ترکیه را که از تپه گرانایه به سوی تپه خوده می‌رفتند را از ۳ طرف هدف قرار دادند. در این عملیات ۷ ارتشی کشته شده و یک سلاح MPT-76 توسط نیروهای گریلا ضبط گردید. در زمان ورود یک بالگرد نظامی به منطقه، نیروهای گریلا بالگرد را هدف قرار دادند.

  ه.پ.گ اعلام کرد نیروهای گریلا بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  نیروهای یژاستار در راه پایگاه شله واقع در بازید در آگری خودرو زرهی از نوع کبری را منهدم ساختند. در این عملیات ۶ ارتشی ترکیه کشته شدند.

  مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد هواپیماهای جنگنده ارتش ترک روز ۲۴ مه/ ۳ خرداد مناطق آواشین و زاپ واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این حملات آسیبی به نیروهای گریلا وارد نشده است.