۱۷ کودک آزاد شده به شنگال بازگشتند

۱۷ کودک دیگر توسط نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د در روستای باغوز دیرالزور که از دست تبهکاران داعش آزاد شده بودند، در شنگال به خانواده‌هایشان بازگردانده شدند

کودکان و زنان ایزدی که توسط ق.س.د آزاد می‌شوند، دسته دسته به شنگال باز می‌گردند. روز گذشته نیز ۱۷ کودک که ۱۳تن آنها ایزدی می‌باشند و ۴ تنشان مسلمان شیعه هستند، از روژاوای کردستان به شنگال بازگردانده شدند.

 

این کودکان که سنشان میان ۵ تا ۱۵ سال است، توسط سازمانهای زیربط روژاوای کردستان به انجمن خودمدیریتی دمکراتیک شنگال و جنبش آزادی زنان ایزدی تحویل داده شدند. سپس در شهر شنگال در مدرسه‌ی زریگه اوسی مورد استقبال خانواده‌هایشان و صدها تن دیگر قرار گرفتند. کودکان به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

 

خانواده‌ی این کودکان که بسیاری پس از قتل عام ۳ آگوست ۲۰۱۴ شنگال آواره‌ی مناطق مختلف باشور کردستان شدند، از ق.س.د و انجمن خودمدیریتی دمکراتیک شنگال و جنبش آزادی زنان ایزدی تشکر کردند.

 

ارزان احمد مادر یکی از این کودکان گفت، "ما اهل روستای سبا شیخ خدر هستیم. اما اکنون در کمپهای باشور کردستان زندگی می‌کنیم.در زمان حمله‌ی ۳ آگوست از خانواده‌ی من ۱۵ تن و از خانواده‌ی عمویم ۱۹ تن ربوده شدند. تا الان ۱۱ تن آنها آزاد شده‌اند و ۴ تن هنوز در دست تبهکاران هستند. ما از ته دل از ق.س.د سپاسگذاریم که از ما حمایت کرد. بسیار خوشنودیم که فرزندانمان به سلامت بازگشتند."

 

یک مادر دیگر در همین روستا با نام ارنو رش گفت، "اکنون در کمپی در باشور کردستان زندگی می‌کنیم.امروز آمده‌ایم تا از فرزندانمان استقبال کنیم. امیدوارم ق.س.د سایرین را نیز آزاد کند. ما بسیار سپاسگذاریم که فرزندانمان را آزاد کردند و به سلامت آنها را به ما بازگرداندند."