۲۳ کیلومتر مربع دیگر از وسعت دریاچه ارومیه خشک شد

به گفته مدیر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه وسعیت فعلی این دریاچه نسبت به سال پیش ٢٣ کیلومتر دیگر کاهش یافته و به ٢٢٧۶ کیلومتر مربع رسیده است

وعده‌های دولت حسن روحانی برای احیای دریاچه اورمیه تنها در سطح شعار انتخاباتی ماند و روند نابودی این نگین زاگرس سرعت گرفته است. به گفته مدیر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه وسعیت فعلی این دریاچه نسبت به سال پیش ٢٣ کیلومتر دیگر کاهش یافته و به ٢٢٧۶ کیلومتر مربع رسیده است

 

فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در گفتگو با ایسنا از کاهش یافتن ٢ سانتی‌متری تراز سطح این دریاچه در ١٩ فرودین امسال نسبت به سال گذشته خبر داده است.

 

این مقام استانی در اواخر پاییز گذشته گفته بود که گفته بود که سال ماقبل(پاییز ٩۵) تراز آب این دریاچه ٢١ سانتی‌متر بالاتر بوده است.

 

نابودی دریاچه اورمیه جان ١۴ میلیون کُرد و آذری ساکن در استانهای اورمیه و تبریز را با خطر مواجه می‌کند و کارگزاران دولتی هم هرساله به منظور سلب مسئولیت از جمهوری اسلامی و لاپوشانی اقدامات مخربی که در منطقه صورت گرفته است خشکسالی، افزایش مصرف آب و تغییر اقلیم را بهانه خشکی روزافزون این دریاچه عنوان می‌کنند.

 

خاطرنشان می‌شود که براساس تحقیقات پژوهشگران منابع آب، سطح آب دریاچه اورمیه با کاهش نود درصدی در خلال پنجاه سال اخیر روبرو شده است و عمده‌ترین دلیل این معضل هم سو‌ءمدیریت و پسماند است.