۲۵۰ روز اجازه‌ی خروج از اتاق به رهبر خلق کُرد داده نشد

​​​​​​​از روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۶ هیچ اطلاعی از وضعیت اوجالان وجود ندارد. از سال ۲۰۰۵ تا آن زمان نیز ، ۲۵۰ روز انفرادی به وی تحمیل شده و به وی اجازه‌ی خروج از اتاقش داده نشده است

از روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۶ هیچ اطلاعی از وضعیت اوجالان وجود ندارد. از سال ۲۰۰۵ تا آن زمان نیز ، ۲۵۰ روز انفرادی به وی تحمیل شده و به وی اجازه‌ی خروج از اتاقش داده نشده است.

 

عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد در روز ۹ اکتبر سال ۱۹۹۸ در توطئه‌ای بین‌المللی مجبور به ترک سوریه شد. اوجالان سپس در کنیا ربوده شد و به دولت ترکیه تحویل داده شد. اوجالان از سال ۱۹۹۹در زندان امرالی محبوس میباشد.

 

روز ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ وکلای اوجالان توانستند برای آخرین بار موفق به دیدار با موکل خود شدند. هئیت مذاکره امرالی هم برای آخرین روز ۵ آوریل ۲۰۱۵ توانستند اوجالان را ببینند.

 

در سپتامبر ۲۰۱۶، ۵۰ تن از سیاستمداران کُرد در شهر آمَد اعتصاب غذا کردند و خواستار رفع انزوای تحمیل شده به اوجالان شدند، همین اقدام آنها موجب شد تا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶ به خانواده‌ی اوجالان اجازه‌ی دیدار با او داده شود.

 

اوجالان از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۲۵۰ روز در انفرادی به سر برده است، این مجازات هم به دلیل سخنانش در مورد زبان مادری، آتش بس، صلح، راه حل دمکراتیک و غیره بوده است.

 

از ۲۵۰ روز زندان انفرادی اوجالان ۲۰۰ روز مابین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ بوده است. ۵۰ روز نیز از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶. در این روزها به اوجالان اجازه‌ی خروج از اتاقش داده نشده و با بیرون هیچ تماسی نداشته است.

 

وکلای رهبر خلق کُرد ، هیئت امرالی و همین طور خانواده‌اش هر هفته به دیدار دادستان عمومی بورسا می‌روند و خواستار دیدار با اوجالان می‌شوند. اما این خواسته‌ی آنها همیشه با بهانه‌های واهی دیکته شده از سوی رژیم استعمارگر ترکیه رد می‌شود و انزوای تحمیل شده به اوجالان ادامه دارد.