۳۰ درصد مستاجران خانه‌های تخریبی سرپل ذهاو هنوز در کف خیابان زندگی می‌کنند

به دلیل تورم و گرانی شدید مصالح ساختمانی ۵ میلیون تومان کمک دولت هیچ کمکی به خانواده‌ها نکرده و تعداد کثیری قادر به ساخت و یا تعمیر خانه‌هایشان نیستند و هنوز در چادر زندگی می‌کنند

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاو گفت: هنوز ۳۰ درصد مستاجرانی که خانه‌های آنها کامل تخریب شده و یا نیاز به تعمیر دارد هنوز در کف خیابان و چادر یا کانکس زندگی می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند خانه اجاره کنند.

 

به گفته‌ی جمالی نیا به دلیل تورم و گرانی شدید این خانوارها قادر به تهیه‌ی سرپناه نبوده‌اند.

 

فرماندار سرپیل ذهاو در ادامه‌ی سخنانش گفت: دولت به خانواده‌هایی که خانه های آنها تخریب شده‌اند اعلام کرده که یا به آنها کانکس می‌دهد و یا به جای کانکس ۵ میلیون کمک خواهد کرد و بیشتر خانوارها ۵ میلیون پول را انتخاب کرده‌اند.

 

بنابر اعتراف خود این مسئول دولتی، دولت زلزله‌زدگانی را که خانه‌هایشان تخریب شده است مجبور به انتخاب میان کانکس و یا پول نقد کرده و این خانواده‌ها بالاجبار و به دلیل فقر مجبور به انتخاب پول نقد شده و یک سال است که حتی کانکس هم ندارند و در چادر زندگی می‌کنند.

 

به دلیل تورم و گرانی شدید مصالح ساختمانی ۵ میلیون تومان کمک دولت هیچ کمکی به خانواده‌ها نکرده و تعداد کثیری قادر به ساخت و یا تعمیر خانه‌هایشان نیستند و هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

 

با آمدن فصل سرما و برف و باران مشکلات جدی خانواده‌های زلزله‌زده بدون سرپناه دوباره قوت می‌گیرد و تا به حال دولت هیچ فکری به حال این خانواده‌ها نکرده است.