۴ سرباز ارتش ترک در آمَد و شرنخ کشته شدند

​​​​​​​گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در آمَد و شرنخ علیه نیروهای اشغالگر عملیاتی انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۴ سرباز ترک کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کردستان- ه.پ.گ در مورد عملیات گریلاهایشان بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

متن بیانیه:

ارتش اشغالگر ترکیه مدتیست در منطقه‌ی سلوپی شرنخ در حال ساخت یک مسیر امنیتی میان تپه‌ی ناصر و خنس می‌باشد. نیروهایمان صبح ۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین ابزارها و ماشین آلاتی را که در تپه‌ی ناصر مشغول کار بودند هدف قرار دادند و تعدادی از ماشین آلات آنها به کلی از بین رفت. مشخص نشده است در این عملیات چند سرباز ترک کشته و یا زخمی شده‌اند. پس از این حمله ارتش اشغالگر ترکیه دست به انجام عملیات متقابل زد اما عصر همان روز بدون نتیجه عقب‌نشینی نمود.

 

لیجه

۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین ساعت ١۶:۴۵ نیروهایمان در منطقه‌ی لیجه‌ی آمد علیه سربازان مستقر در تپه‌ی کوخی عملیاتی انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات یک سرباز کشته شد. ارتش اشغالگر ترکیه نیز در مقابل به توپ باران منطقه پرداخت.

 

عملیات در پیران

۱۷ فوریه ٢٠١٩/ ٢٨ بهمن ١٣٩٧ ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق زیارت، چوکولا، گپرسی و تنه گراپ از توابع منطقه‌ی آرجاک خارپیت با هلی کوپتر کبرا عملیاتی را آغاز نمود. نیروهای اشغالگر روز ۲۱ فوریه/ ٢ اسفند ١٣٩٧ بدون نتیجه از منطقه عقب‌نشینی کردند.

 

۱ مارس ٢٠١٩ نیروهای اشغالگر یک بار دیگر در روستاهای منطقه‌ی پیران از توابع آمد و منطقه‌ی آرجاک از توابع خارپت به پشتیبانی نیروهای هوایی در مناطق چوکولا، گورسی، حفتانین و تنه گراپ دست به عملیات زدند. همان روز با جنگنده‌هایشان منطفه را بمباران کرده و با هلی‌کوپتر سیکورسکی اقدام به پیاده نمودن سرباز در این مناطق کردند. تا سوم مارس نیروهای اشغالگر به گشت زنی در منطقه پرداختند اما بدون نتیجه عقب‌نشینی نمودند. نیروهای اشغالگر در مورد این عملیات اقدام به پخش اخبار کذب کرده و اعلام کرده‌اند، مقداری از وسایل و ابزار نیروهای ما را به دست آورده‌اند. هدف آنها از پخش اینگونه اخبار ایجاد جنگ روانی می‌باشد.

 

۳ سرباز کشته شدند

۲۲ مارس / ٢ فروردین ارتش دولت ترکیه در روستای برکی از توابع روستای آرجاک خارپت و پیریژمان از توابع پیران آمد با پشتیبانی یگانهای مخفی کمین کردند. نیروهایمان همان روز ساعت ۷ علیه این یگانهای مخفی عملیاتی انجام دادند و در نتیجه‌ی این عملیات ۳ سرباز کشته و تعداد زیادی هم زخمی شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با هلی‌کوپتر سیکورسکی کشته‌ها و زخمیهایشان را منتقل کرده و عملیاتی را آغاز نمودند. این عملیات ۲۳ مارس / ٣ فروردین بدون نتیجه به پایان رسید.

 

در تمام عملیات نظامی ذکر شده هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است.