۴۴ ارتشی ترکیه از جمله یک سرهنگ و دو افسر در چَله و گوَر به هلاکت رسیدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از به هلاکت رسیدن ١ سرهنگ دوم، دو افسر و ۴٢ نظامی دیگر ترکیه در درگیری‌های مناطق چَله و گوَر خبر داده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از به هلاکت رسیدن ١ سرهنگ دوم، دو افسر و ۴٢ نظامی دیگر ترکیه در درگیری‌های مناطق چَله و گوَر خبر داده است.

 

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"روز ٢٧ مهر ارتش ترکیه با بکارگیری بهپادهای تجسسی بدون سرنشین، جت‌های جنگنده، تانک و توپ به منطقه خرَگُل حمله‌ور شد و از ساعت ٠٠:۴٠ روز بعد با استفاده از هلی‌کوپترهای سیکورسکی اقدام به پیاده نمودن نظامیان خود در این منطقه نمود. نیروهای ما هلی‌کوپتر‌ها را هدف قرار داده و مجبور به عقب نشینی کردند.

 

٢ گردان نیروهای دشمن درصدد نفوذ به اراضی تحت کنترل ما بودند که با پاسخ سنگین نیروهای ما روبرو شدند. در این درگیری ١١ نظامی کشته شدند،

 

ساعت ٢:٣٠ همان شب ارتش ترکیه برای دستیابی به ارتفاعات خرَگُل یکبار دیگر حمله‌ور شد و درگیری‌ها تا ساعت ۶ صبح ادامه یافت. در درگیری سینه به سینه ١۴ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند. شش نظامی دیگر هم حین تلاش برای نفوذ به تپه از پای درآمدند.

 

یک ارتشی دیگر صبح همان روز در اطراف تپه مذکور از پای درآمد.

 

از ساعت ٨ صبح امروز درگیری سنگینی مابین نیروهای ما در ارتفاعات روستاهای زیر، تپه شهید سیدار و عرصه خرَگُل آغاز شد و تاکنون ادامه دارد."

 

عملیات ارتش ترکیه در منطقه بارزان که از ۵ مهر ماه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. روز ٢٧ مهر نیروهای ما ساعت ۶ علیه نظامیان ارتش ترکیه مستقر در تپه بایراک عملیاتی را به انجام رساندند و ۴ ارتشی را کشتند.

 

ساعت ۶:٢٠ همان روز عملیاتی در تپه شهید مونزور به انجام رسید و ٢ ارتشی کشته شدند.  ساعت ١٧ همان روز جت‌های جنگنده رژیم ترکیه عرصه عادل‌بگ را بمباران کردند.

 

١ سرهنگ، دو افسر و دست‌کم ۴۴ ارتشی از پای درآمدند

 

در چهارچوب دومین مرحله کارزار شهید بدران و شهید نالین گریلاهای ما علیه نیروهای ارتش ترکیه در عرصه‌های چله و گوَر ادامه دارد.

روز ٢٧ مهر براساس اطلاعات بدست آمده علیه خودرو شخصی که از منطقه گوَر حومه جولمرگ به سوی شهرک باژرگه در حرکت بود حامل فرماندهی گردان اسندره یک نظامی با درجه سرهنگ دوم ، دو افسر و دو سرباز بود. این خودرو با مین‌ کارگذاشته نیروهای ما در حوالی روستای چلکی روبرو شد. خودرو مذکور به تمامی منهدم شد و علاوه بر آن از سوی نیروهای ما هدف آتش راکت آرپی‌جی قرار گرفت. تمام سرنشینان خودرو به هلاکت رسیدند.

 

نیروهای ما در ساعت ٢٣ همان روز عملیاتی را علیه پست نگهبانی پایگاه شوه حومه باژرگه انجام دادند. از تعداد دقیق تلفات ارتش ترکیه خبر موثقی در دست نیست.

 

ساعت ۶:۴۵ روز ٢٨ مهر یکی از نظامیان ترکیه در قلا پریخان حومه گور از سوی تک‌تیراندازهای ما از پای درآمد.

 

نیروهای ما ساعت ٩ روز ٢٧ مهر نیروهای دشمن در تپه روژریا اطراف تپه کوردینه را هدف قرار دادند. از تعداد کشته و زخمی‌های ارتش ترکیه در این عملیات خبر موثقی بدست نیامده است."

 

نیروهای مدافع خلق در ٢۶ مهر علیه نظامیان ترکیه در عرصه باگوگ عملیاتی را علیه سربازان ارتش ترکیه صورت دادند. از تعداد تلفات ارتش ترکیه خبری در دست نیست. ه.پ.گ در پایان اطلاعیه امروز خود از پایان عملیات و عقب‌نشینی نیروهای ارتش ترکیه در منطقه باگوگ حومه مردین که از ٢٧ مهرماه آغاز شده بود، خبر داده است.