آغاز اعتراضات سراسری ضدحکومتی در ایران

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که از ظهر روز پنج‌شنبه (دیروز) جو شدید امنیتی بر بیشتر شهرهای ایران حکمفرما شده است.

برپایه‌ی تصاویر منتشر شده از چندین شهر ایران نیروهای یگان ویژه ضد شورش از ترس قیام سراسری علیه رژیم ایران در معابر و میدان‌های بسیاری از شهرها مستقر شده‌اند.

علی‌رغم جو رعب و وحشت معترضان با حضور در چهارراه بانک ملی شهر بهبهان استان خوزستان به سردادن شعارهایی ضدحکومتی پرداختند. شرکت کنندگان شعارهای "ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد"، "حکومت آخوندی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم"، "بسیجی حیا کن، مملکتو رها کن" و "توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه" را سر دادند.

گزارش‌ها حاکی از بازداشت فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از کشته‌شدگان قتلعام آبان در شهر بهبهان است.

نیروی انتظامی بهبهان در نخستین ساعات امروز اهالی بهبهان را تهدید به سرکوب کرد.

تشدید جو امنیتی در مشهد، شیراز، تهران، تبریز، اصفهان، اورمیه، سنه و کرماشان

گزارش‌های منتشر شده از مشهد و شیراز حاکی از تشدید جو امنیتی در این دو شهر است. اطلاعات سپاه در مشهد و شیراز در بیانیه‌‌هایی از بازداشت تعدادی از شهروندان خبر دادند که قصد برپایی اعتراض خیابانی داشته‌اند.

دور تازه اعتراضات ضد حکومتی در ایران همزمان با فشار‌های اقتصادی هر چه بیشتر بر مردم آغاز شده است. رژیم ایران برای ایجاد هراس در میان جامعه اقدام به بازداشت و اجرای اعدام کرده است. بی‌لیاقتی سردمداران نظام ایران و عدم پاسخگویی به مطالبات برحق مردم زمینه‌های مرحله تازه‌ای از تظاهرات ضد حکومتی را فراهم کرده است.

نیروهای ضد شورش در میادین و معابر شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، اورمیه، سنه و کرماشان هم مستقر شده‌اند.