آغاز کارزار روشنفکران اروپایی برای حمایت از روژاوا

​​​​​​​سازمان حقوق بشری 'مدیکو اینترنشنال ' برای پایان دادن به تهدیدهای دولت ترک علیه روژاوای کردستان کمپینی برگزار می‌کند. چندین روشنفکر اروپایی به این کارزار پیوسته‌اند

مدیکو اینترنشنال سازمان حقوق بشری که مقر آن در کشور آلمان است کارزاری را در حمایت از روژاوا با شعار "از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم" آغاز کرد. این کارزار به حملات محتمل دولت ترک به روژاوای کردستان و شمال سوریه می‌پردازد و از کشورهای اروپایی می‌خواهد که در برابر خطر حمله به روژاوا از سوی ترکیه موضعگیری کنند و از وقوع فاجعه‌ای انسانی جلوگیری نمایند.

 

این سازمان در بیانیه‌ای به نجات جامعه ایزدی در سال ٢٠١۴ از سوی نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ اشاره کرده و می‌گوید، در جنگ علیه تبهکاران داعش بیش از ١٠ هزار مبارز جانباخته‌اند. سازمان مدیکو اینترناشنال سپس به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نظامیانش از سوریه پرداخته و نسبت به تهدید‌های حمله به روژاوا از سوی دولت ترک هشدار داده است.

 

در بخشی از بیانیه آمده است:

"قریب ٨٠ هزار سرباز ترکیه با دستور اردوغان در مرزهای سوریه مستقر شده‌اند. منطقه در آستانه جنگ بزرگی قرار گرفته است. آغاز چنین جنگی به فاجعه‌ی انسانی و سیاسی بزرگی در منطقه می‌انجامد. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم برای ممانعت از روی دادن جنگ اقدام کنند. هرگونه اقدام برای اشغال روژاوا تکرار نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود همچنانکه در ژانویه ٢٠١٨ در حمله به عفرین کردها روی داد."

 

جایی برای رفتن ندارند

بیانیه از اشغال عفرین توسط دولت ترک و تبهکارانش سخن می‌گوید که در آن به ١٠٠ هزار نفر انسان زیان وارد شد. بیانیه تأکید کرده است که هرگونه حمله به روژاوا، مکانی را برای زندگی ساکنان آن باقی نخواهد گذاشت زیرا روژاوا امن‌ترین بخش سوریه می‌باشد.

 

برگزار کنندگان کارزار در بیانیه خود خاطرنشان کرده‌اند که روژاوا از سوی خلق‌های ساکن در این منطقه اداره می‌شود و می‌خواهد با تلاش‌های دیپلماتیک از وقوع فاجعه‌ای انسانی جلوگیری شود.

 

بیانیه سپس به دولت آلمان پیشنهاد کرده است که به جای ممنوع اعلام کردن سمبل‌های کردها لازم است به پناهندگان اطمینان داده شود و اروپا بر آنها فشار وارد نکند.

 

شخصیت‌هایی که در کارزار مدیکو اینترنشنال شرکت کرده‌اند:

آلفرد یلینک؛ نویسنده ، اتریش

آکسیل هونیت؛ فیلسوف، آمریکا/ آلمان

میلو راو؛ کارگران و نمایش‌نامه‌نویش، سوییس. بلژیک

لیلا ایمرت؛ شهردار مشترک جزیر که از سوی رژیم ترک برکنار شده است

گزینه شوان؛ دانشمند

نانسی فریزر؛ فیلسوف/ آمریکا

ویوین وستود؛ طراح/ انگلستان

ساندرو میتسادرا؛ متخصص امور سیاسی/ ایتالیا

اتین بالیبار؛ فیلسوف/ فرانسه.