آمار حکومتی کروناویروس در ایران: شناسایی ١۴٨۵ مبتلای جدید در یک شبانه‌روز

وزارت بهداشت ایران ظهر پنج‌شنبه (١٨ اردیبهشت) آخرین آمار را در مورد تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد. وزارت بهداشت وضعیت استان خوزستان را شکننده و طغیانی عنوان کرد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران ظهر امروز (پنج‌‌شنبه -١٨ اردیبهشت) اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ١۴٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شده‌اند و تعداد کل مبتلایان به ١٠٣ هزار و ١٣۵ نفر رسیده است.

وی در مورد قربانیان این ویروس گفت، در ۲۴ ساعت گذشته ۶٨ بیمار دیگر جان باخته‌اند و تعداد کل قربانیان به ۶۴٨۶ نفر افزایش یافته است.

وی تعداد بهبود یافتگان در ایران را ٨٢ هزار و ٧۴۴ نفر اعلام کرد و گفت در حال حاضر ٢٧٢٨ بیمار در وضعیت شدید بیماری قرار دارند و حال آنها وخیم است.

وضعیت بحرانی در خوزستان

سیدمحمد علوی سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، گفت: "موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان از حد انتظار فراتر رفته است و یکی از دلایل عمدۀ افزایش بیماری در این استان، بی مبالاتی مردم و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه است".

همچنین جمال عالمی نیسی فرماندار احواز تأکید کرد: "در حال حاضر کل شهرستان احواز با ویروس کرونا درگیر است و مبارزه با این بیماری، نیازمند همکاری همۀ اقشار مردم و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت توسط اصناف است".

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها گفت:"در تمامی مناطق کشور به جز استان خوزستان وضعیت ابتلا به بیماری نسبتا با ثبات است، متاسفانه در استان خوزستان در حال حاضر با وضعیت شکننده و طغیانی مواجه هستیم."