آمار ١۶ اسفند وزارت بهداشت ایران در مورد کرونا: ١٢۴ فوتی، ۴٧۴٧ مورد ابتلا

وزارت بهداشت ایران ظهر روز جمعه آمار تازه‌ای از قربانیان بیماری کووید١٩ منتشر کرد، به نظر می‌رسد پنهان‌کاری جمهوری اسلامی در مورد شیوع کرونا سلامتی عمومی جامعه را با خطر مواجه کرده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران ظهر روز جمعه ١۶ اسفند/ ۶ مارس در شبکه خبر تلویزیون ایران اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴٧۴٧ نفر و تعداد قربانیان نیز به ١٢۴ نفر رسیده است.

به گفته‌ی او از دیروز (پنج‌شنبه ١۵ اسفند) تاکنون ابتلای ١٢٣۴ مورد دیگر به کرونا در ایران تأیید شده و ١٧ نفر بر تعداد جانباختگان افزوده شده است.

با آمار تازه وزارت بهداشت اکنون ایران پس از چین -خواستگاه بیماری کووید١٩- در جایگاه دوم تعداد قربانیان قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی ایرنا در همین رابطه در گزارشی شمار همه مبتلایان در استان‌ها را به این شرح اعلام کرده است؛

تهران ۱۴۱۳ نفر، قم ۵۲۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، فارس ۸۱ نفر، لرستان ۸۰ نفر، تبریز ۷۵ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، یزد ۵۷ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سنه ۴۲ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، کرماشان ۲۷ نفر، کرمان ۲۵ نفر، همدان ۲۳ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، اورمیه ۱۱ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر و بوشهر ۵ نفر.

شیوع گسترده بیماری کرونا در ایران در حالی است که گزارش‌های متعددی از پنهان‌کاری مقامات جمهوری اسلامی در رابطه با گسترش این بیماری در قم در فاصله ١٠ تا ٣٠ بهمن منتشر شده است. جمهوری اسلامی در این مدت برای فریب دادن مردم و ترغیب هواداران کم تعداد خود برای شرکت در تجمع‌های ٢٢ بهمن و سیرک انتخابات ٢ اسفند واقعیت‌ها را از مردم پنهان نمود و آحاد مردم را با این بیماری مرگبار رودرو کرد.