آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کردند

شامگاه گذشته ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس مناطق نظامی و تحقیقاتی ارتش سوریه و حزب الله را در این کشور هدف حملات راکتی قرار دادند

شامگاه گذشته ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس مناطق نظامی و تحقیقاتی ارتش سوریه و حزب الله را در این کشور هدف حملات راکتی قرار دادند

 

از نیمه شب گذشته حمله به مواضع رژیم سوریه آغاز شد. اعلام شد که چندین مرکز نظامی در دمشق هدف قرار گرفته است. این حمله با فرمان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شروع شد و گفته می‌شود که در این حملات ٢٠ درصد توانایی نظامی ارتش سوریه منهدم شده است.

 

موشک‌های توم‌هاوک مستقر در زیردریایی‌ها و هواپیماهای بمب‌افکن انگلیسی و فرانسوی در این حمله شرکت کردند. هواپیماهای انگلیسی مراکز انبار مواد شیمیایی را در حمص بمباران کردند. همچنین جنگنده‌های رافائل فرانسه هم مناطق تحقیقاتی را هدف قرار دادند. بنا به گزارش‌ها در حملات دیشب ١٠٠ راکت توم‌هاوک به اهداف از پیش تعیین شده برخورد کرده است.

 

به چه هدفهایی حمله شد؟

وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون در رابطه با اهدافی که بامداد شنبه به آنان حمله صورت گرفت بیانیه منتشر کرده و می‌گوید:" عملیات با هدف از بین بردن توانایی تسلیحاتی شیمیایی حکومت اسد بود و دو منطقه اصلی حملات؛ تاسیسات تحقیقاتی شیمیایی حکومت سوریه در دمشق و همچنین زرادخانه شیمیایی حکومت سوریه در حمص بوده است."

 

بنابر گزارش منابع داخلی در سوریه به این مراکز حمله شده است: گارد جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق،️پایگاه دفاع هوایی جبل قاسیون دمشق، فرودگاه نظامی المزه در دمشق، ️مرکز تحقیقات علمی برزه دمشق، ️تیپ ۴۱ نیروهای ویژه در ریف دمشق، مقرهای نظامی نزدیک الرحیبه در قلمون شرق در ریف دمشق، مقرهایی در منطقه الکسوه در ریف دمشق، مرکز تحقیقات علمی در ریف حماه انبار تسلیحاتی ارتش در حمص.

 

حمایت ناتو از حملات

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی-ناتو با صدور بیانیه‌ای از حملات فراگیر بامداد شنبه به سوریه اعلام حمایت کرد.