آمریکا و عربستان، ایران را مسئول حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان دانستند

همزمان با متهم کردن ایران و گروەهای نیابتی وابسته به این کشور در حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان، رییس سابق اداره اطلاعات عربستان سعودی از همکاری‌های میان قطر و القاعده و نیز میان رژیم ایران و القاعده پرده برداشت.

به رغم آنکه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی تمامی اخبار مربوط به ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است اما روز گذشته  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده ایران و گروەهای نیابتی وابسته به این کشور را نیز به حمله به کاروان آمریکایی‌ها در کابل در تاریخ ۳۱ ماه مه متهم کرد. در جریان این حمله چهار افغانی جان خود را از دست داده و چهار نظامی آمریکایی نیز زخمی شدند.  

پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته در مصاحبەای با شبکه خبری فاکسنیوز، با اشاره به حمله مذکور اظهار داشت که  بدون تردید جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش‌ها و تعداد دیگری از حمله‌های ۴۰ روز گذشته دخالت داشته است. اضافه بر این او تاکید کرد که توافقی میان رژیم ایران و القاعده برای هدف قرار دادن پادشاهی عربی سعودی حاصل شده است.

همچنین اظهارات ترکی الفیصل که دو روز قبل در ۱۵ ژوئن/ ۲۵ خرداد از متهم کردن ایران در دخالت در حمله کابل منتشر شده است، حاکی از پیشینەای طولانی حمایت‌های رژیم ایران از گروه القاعده است که از سال ٢٠٠١ آغاز و اکنون در قالب حمایت‌های پنهانی از طالبان و االقاعده برای ضربه زدن به منافع امریکا و عربستان سعودی ادامه دارد.

 ترکی الفیصل در بخش دیگری از این مصاحبه خود افزود که ایران با سوء استفاده از انقلاب سوریه نه تنها در این کشور بلکه عراق و افعانستان نیز دخالت‌های بی شماری انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد اقدامات مداخله جویانه ایران در تمامی کشورهای منطقه معضلی است که آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر مخالف با برنامەهای سلطه جویانه ایران در منطقه درصدد هستند با دقت و تکیه بر سازماندهی افکار عمومی جهانی، آن را به اجماعی جهانی برای فشار هر چه بیشتر بر این کشور تبدیل کنند.

با وجود تمامی اینها دولت رژیم ایران تاکنون هرگونه رابطه‌ای را با این گروه‌ را رد کرده است.