ائتلاف دنباله‌‌ی بارزانی‌ و پهلوی‌ برای جنگ روانی علیه مبارزه دمکراتیک روژهلات

از نخستین ساعت‌های اعلام این پروژه عناصر وابسته به بارزانی‌ در اقدامی هماهنگ با رسانه‌های نزدیک به طیف پهلوی‌ به کوردهای روژهلات کوردستان می‌تازند

"تا ابله در جهان است، مفلس در نمی‌ماند!"

همکاری بارزانی با رژیم مخلوع شاه در سرکوب مبارزه آزادیخواهی کوردستان واقعیتی غیرقابل انکار است. جریان بارزانی پس از انقلاب ۵٧ به خدمت جمهوری اسلامی درآمد و اینبار از سنگر سپاه پاسداران به کوردهای روژهلات کوردستان تاخت. این جریان پس از افتضاح ائتلاف با داعش در حمله به شنگال و روژاوا – که مدارک آن محفوظ است- و افلاس سیاسی و تضعیف موقعیت اجتماعی دور دیگری از جنگ روانی را بر علیه کوردها آغاز کرده است. فاز تازه جنگ روانی علیه کوردها پس از واگذاری مناطق مورد مناقشه اقلیم از کرکوک تا مخمور و شنگال آغاز شده و تمام رسانه‌های منتسب به جریان بارزانی‌ها فعالانه به موازات حمله‌های زمینی و هوایی ارتش غاصب ترکیه و تبهکاران آن به عفرین برای سربازان ترکیه و تبهکاران القاعده کف زدند.

علی جوانمردی از جمله عناصری است که فعالانه در رسانه‌های وابسته به جریان بارزانی‌- میت و اخیرا در رسانه‌های پهلوی‌ به سیاه‌نمایی و جنگ روانی می‌پردازد. "تروریست" نامیدن مبارزان و شهدای مقاومت قهرمانانه عفرین از سوی وی به موازات "اشغالگر" نامیدن پ.ک.ک از سوی نچیروان بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی سوم ژوئیه ٢٠١٨ صورت گرفته است.

پروژه اقدام دمکراتیک پژاک و کودار دنباله‌های بارزانی و پهلوی‌ را برآشفت

خصومت فرقه بارزانی با جریان مبارزه دمکراتیک کوردها از آنجا نشأت می‌گیرد که کوردها پس از اضمحلال افکار نژادپرستانه و مذهبگرایانه با رویکرد ملت دمکراتیک طرح‌شده از سوی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد آشنا شدند. مزدوریگری برای رژیم‌های اشغالگر در کوردستان (پهلوی‌- جمهوری اسلامی در ایران)، (حکومت‌های متعدد از ١٩٨۶ در ترکیه)، (رژیم صدام -٣١ آگوست ١٩٩۶و مالکی در عراق) و در ظاهر امر دمیدن در سرنای نژادپرستی پان‌کوردیسم متقلبانه از دلایل اضمحلال جریان بارزانی‌هاست.

روز ١٢ ژوئیه سال جاری پژاک و کودار پروژه‌ اقدام دمکراتیک را منتشر کردند. از نخستین ساعت‌های اعلام این پروژه عناصر وابسته به بارزانی‌ در اقدامی هماهنگ با رسانه‌های نزدیک به طیف پهلوی‌ به کوردهای روژهلات کوردستان می‌تازند. مبرهن است جریان‌ بارزانی همچون جریان مضمحل پهلوی فاقد هرگونه برنامه‌ای مستقل برای آتیه جامعه است. به همین دلیل با اعلام پروژه کودار و پژاک سخت برآشفته و به دستاوردها و مبارزات دمکراتیک خلق کورد در روژهلات کوردستان می‌تازند. اظهارات مزدورپرورانه علی جوانمردی در پی عملیات نظامی گریلاهای ی.ر.ک در روستای دری (٢١ ژوئیه) تکرار گفته‌های محمد شفیعی فرماندار مریوان است.

از سوی دیگر همزمان با ارائه پروژه پژاک- کودار برای چارە‌یابی بحران‌ها در روژهلات کوردستان و ایران، دنباله‌های جریان بارزانی به دلیل فقر شناختی و فکری حملات رسانه‌ای به پژاک را شدت بخشیده‌اند. عدم توانایی درک پروژه پژاک و کودار از سوی این جریان قابل فهم است. جریان فکری بارزانی برای مقابله با پروژه پژاک و کودار به تاکتیک شائبه ایجاد تفرقه و انشقاق روی آورده است. بارزانی‌ها با این رویکرد به استثنای حرکت آپوئیستی، به دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی کوردها ضربات جبران‌ناپذیری را وارد کرده‌اند. سرنوشت احزاب دمکرات کوردستان ایران (٢- ٣ انشعاب) و کومله (۴-۵ انشعاب) درد‌آور و گویای واقعیت است. از این‌رو ایجاد نفاق و انشقاق یکی از رویکردهای جریان بارزانی در قبال احزاب کوردستانی بوده است. اقدامات جریان مذکور برای ضربه زدن و ایجاد تفرقه در مبارزه جنبش دمکراتیک کوردستان دستاوردی به دنبال نداشته و این واقعیت بارزانی‌ها و دنباله‌های آنان را سخت برآشفته است.

نتیجه؛

کوردها سازماندهی خود را مبنای مبارزه دمکراتیک قرار می‌دهند. دشمنان آزادی کوردها تنها رژیم‌های غاصب کوردستان وسیستم سرمایه‌داری نیستند بلکه عناصر کُنترا چه در مقابل دوربین‌های تلویزیون‌ها و چه در عرصه سیاست (تجارت) با زبان کوردی به سخن آمده و آشکارا در جبهه دشمنان جای گرفته‌اند. منافقان همیشه خطرناکتر از دشمنان به آزادی و بشریت تاخته‌اند. خلق کورد در روژهلات کوردستان لازم است که با هشیاری کامل جنگ روانی مزدوران را تحت نظر قرار داده و با آن برخورد نماید. در این راستا جنبش آزادی کوردستان پیشاهنگی مبارزه دمکراتیک را بر دوش گرفته و به موازات مبارزه با اشغالگران، گسترش سازماندهی، بسط همبستگی؛ تمهیدات لازم را برای مواجه با منافقان و دنباله‌های دشمن در میان خلق کورد اخذ کرده است.