ابتلای صدها تن در چهارمحال و بختیاری به دلیل سرنگهای آلوده ویروس ایدز

روز چهارشنبه (١٠ مهر- ٢ اکتبر) حدود ۳۰۰ تن از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری بوسیله‌ی سرنگهای آلوده‌ی مرکز بهداشت روستا به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند

   بنابر تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است، تعداد کثیری از اهالی روستای " چنار محمودی" از توابع شهرستان لردگان در استان چهار محال و بختیاری مقابل فرمانداری لردگان تجمع کرده و به ابتلای اهالی روستا به ویروس ایدز معترض هستند.

   بنابر گزارشات حدود ۳۰۰ تن از اهالی این روستا در هنگام آزمایش قند خون در مرکز بهداشت روستا به دلیل استفاده‌ی کارکنان مرکز بهداشت از سرنگ آلوده به ویروس اچ آی وی مبتلا شده‌اند.

   مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ابتلای تعدادی از اهالی این روستا به ویروس اچ‌آی‌وی توسط سرنگ آلوده را تایید کرده است.

   منابع رسمی رژیم تعداد مبتلایان را حدود ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند اما اهالی منطقه تعداد مبتلایان را حدود ۳۰۰ تن اعلام میکنند که بیشتر آنها کودک هستند.

   اهالی این روستا همچنین به مرکز بهداشت روستا حمله کرده و شیشه‌های آنرا شکسته‌اند. همچنین رئیس مرکز بهداشت مذکور بازداشت شده است.

   مقامات رژیم ادعا میکنند که اهالی به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا نشده‌اند بلکه به نوعی عفونت نادر مبتلا هستند اما آزمایشاتی که در شهرهای اصفهان وشیراز از مبتلایان گرفته شده ابتلای آنها به ویروس ایدز را تایید کرده است.

   رئیس مرکز بهداشت و درمان استان چهار محال و بختیاری در این زمینه گفته است، موضوع در حال بررسی است، وی هیچ توضیح دیگری نداده است.