ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد

سخنگوی قوه قضائیه ایران طی نشست خبری از قطعی شدن انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست این قوه خبر داد

ابراهیم رییسی تولیت 'آستان قدس' پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در ١٣٩۶، اینبار از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد.

 

ابراهیم رییسی (۵٧ ساله) قبل از انتصاب به ریاست قوه قضائیه طی حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی تولیت 'آستان قدس' را عهده دار شده بود. او سال ١٣۶٠ در حالی که تنها ٢١ سال سن داشت به عنوان دادستان کرج و یک سال بعد به سمت دادستان همدان منصوب شد. پس از سه سال (١٣۶۴) به دادستانی تهران گماشته شد.

 

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نقش ابراهیم رییسی در اعدام‌های زندانیان سیاسی دهه شصت را از "افتخارات بزرگ نظامی جمهوری اسلامی" خوانده بود.

 

او از سال ٨٣ تا ٩٣ معاون قوه قضائیه و سپس بمدت دو سال دادستان کل کشور بود. با مرگ ناصر واعظ طبسی او به تولیت استان قدس رضوی منصوب شد.

 

رییسی از سال ٩١ همزمان از سوی رهبر رژیم ایران به عنوان دادستان ویژه روحانیت منصوب گردید. او سال ٩۶ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.

 

ابراهیم رییسی قرار است جانشین صادق آملی لاریجانی  شود که از ١٠ سال پیش از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شده بود و از دی‌ماه امسال به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظامی تعیین شد.

 

رییسی اکنون در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپاست. او سال ١٣۶٧ عضو هیأتی چهار نفره بود که هزاران زندانی سیاسی ایران را اعدام کردند.