ابراهیم گوکچک به خاک سپرده شد

پیکر ابراهیم گوکچک عضو گروه موسیقی گروپ یوروم که بعد از ۳۲۳ روز اعتصاب غذا جان خود را از دست داده بود، امروز در شهر قیصریه طی مراسمی به خاک سپرده شد. شب گذشته جنازه وی در محاصره پلیس به سردخانه آرامستان رشادیه منتقل شده بود.

زمانیکه که شب کذشته پیکر بی‌جان ابراهیم گوکچک به آرامستان رشادیه انتقال یافت، گروهی از نژادپرستان ترک در منطقه باشکاپینار خواستند که مانع از به خاک سپردن ابراهیم گوکچک شوند. این گروه نژاد‌پرست اعلام کردند که حتی اگر پیکر وی دفن نیز شود، پیکر وی را از گور خارج کرده و به آتش می‌کشند. این گروه همچنین به تهدید خانواده وی نیز دست زدند.

مصطفی باقی ارسوی نماینده قیصریه از حزب حرکت ملی و ریاست این حزب با نام سرکان توک نیز در میان این جمع حضور داشتند و مانع از دفن پیکر ابراهیم گوکچک شدند. اما صبح امروز خانواده ابراهیم گوکچک پیکر وی را از سردخانه این آرامستان تحویل گرفته و به آرامستان حلب انتقال دادند.

نیروهای فراوانی از پلیس نیز با ماشینهای زرهی در این مراسم حضور یافتند. سلطان گوگچک همسر ابراهیم که زندانی است، تحت نظارت پلیس برای بدرقه ابراهیم گوگچک در آرامستان حضور یافته بود. بعد از ادای مراسم، جنازه ابراهیم به خاک سپرده شد. حاضران در این مراسم با سر دادن شعار و خواندن ترانه «ترانه‌ها خاموش نمی‌شوند، رقص‌ها متوقف نمی‌شوند»، یاد ابراهیم را گرامی داشتند.

در اثنای خاکسپاری ابراهیم پلیس اجازه نزدیک شدن خانواده وی را به محل خاکسپاری نداد. بعد از دفن وی، خانواده و دوستان ابراهیم مزار وی را گلباران کردند.