احراز هویت ۴ تن دیگر از شهروندان بازداشت شده اهوازی

هویت چهار تن دیگر از شهروندان اهوازی که در دوشنبه شب حین برگزاری نماز تراویح بصورت دسته‌جمعی بازداشت شده بودند محرز شده است

  دوشنبه شب ۳۰ اردیبهشت تعدادی از عربهای اهواز در هنگام برگزاری نماز تراویح به صورت دسته جمعی توسط نیروهای امنیتی رژیم دستگیر شدند.

  این دستگیریها که در شمار پرتعداد انجام شده است با ضرب و شتم و اعمال زور بوده است و افراد دستگیر شده به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

  عاملان دستگیری قرارگاه ابولفضل العباس که وابسته به اطلاعات سپاه است، بوده‌اند. این افراد بدون حکم قضایی نمازگراران را در تعداد زیاد دستگیر کرده‌اند.

  اهل تشیع نماز تروایح به صورت جماعت را بدعت می‌دانند به همین دلیل در اهواز با برگزاری این نماز در ماه رمضان به صورت امنیتی برخورد کرده و طی چند سال اخیر نمازگزاران را به شیوه‌های گوناگون تحت فشار قرار داده‌اند.

  به نقل از خبرگزاری هرانا هویت چهار تن دیگر از بازداشت‌شدگان به این شرح اعلام شده است؛ عماد کعبی، کریم مرعی، عدنان سورای و یوسف کعبی. پیشتر هویت سه بازداشتی دیگر به نامهای علی سواری، محمد حیدری و سعدون مهدی اعلام شده بود.

  قابل ذکر است که در پی دلیل ظلم و فشار روزافزون وارده از طرف رژیم بر عربهای اهواز، هر چند اکثریت آنها شیعه مذهب هستند اما در سالهای اخیر تعداد زیادی به مذهب اهل سنت در آمده‌اند. به همین دلیل رژیم با این مسئله به صورت امنیتی برخورد کرده و فعالین عرب را با اتهاماتی همچون "وهابیت" و یا اقدام علیه امنیت ملی دستگیر می‌کند.

  فشار رژیم بر عربهای اهواز روز به روز افزایش می یابد.در جریان سیل خوزستان در زمستان و بهار و همچنین پس از آن، تعداد کثیری از فعالین عرب و بویژه امدادرسانان به بهانه های واهی توسط رژیم دستگیر شدند که هنوز تعداد زیادی از این فعالین زندانی میباشند و از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.