ازدواج دختر بچه ۱۱ ساله با مرد ۵۵ ساله

​​​​​​​در روزهای اخیر گزارش ازدواج اجباری یک کودک ۱۱ ساله در ایلام به خبری جنجالی مبدل شده است

رها دختر ۱۱ ساله، در یکی از روستاهای استان ایلام مجبور به ازدواج با یک مرد ۵۵ ساله شده است.

 

این مرد میانسال که خود دارای همسر و ۷ فرزند می‌باشد با پرداخت ۱۵ میلیون تومان این کودک ۱۱ ساله را حدود ۶ ماه پیش به عقد خود درآورده و با او ازدواج کرده است.

 

به گفته‌ی نزدیکان این کودک که نام وی 'رها' اعلام شده است، او هنوز عادت ماهیانه‌ی زنانه را تجربه نکرده و حتی به بلوغ جسمی هم نرسیده است اما به زور مجبور به برقراری رابطه‌ی جنسی با مردی شده که فرزندانش بزرگتر از وی هستند.

 

به گفته‌ی زن اول این مرد ۵۵ ساله، رها هر روز با گریه و زاری سراغ مادر و خانواده‌ی خود را می‌گیرد و قادر به درک و تحمل وضعیت موجود نیست.

 

خسروی‌زاد دادستان مرکز ایلام اعلام کرد: پس از رسیدن گزارشی در این مورد به دادسرا، بهزیستی با دستور دادستانی مکلف به حل این مشکل در اسرع وقت شده است.

 

وی گفت، پرونده‌ای قضایی با ورود مدعی‌العموم در این مورد تشکیل شده و با توجه به اصل ۵۰ قانون ایران این کار جرم بوده و مجرمان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 

این در حالیست که مسئولین و مجلس رژیم در پی ترویج کودک همسری با انتقادات بسیاری مواجه هستند و هنوز در ایران کودک همسری امری قانونی می‌باشد. اخیرا نیز در مجلس ایران قانون منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال رد شد.

 

بنا بر آمار رسمی اعلام شده استان ایلام یکی از استانهایی است که بیشترین آمار کودک همسری را دارد و تنها طی ۹ ماه اول امسال ۹٨ ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال در این استان ثبت شده است که از این ۹٨ تن ۹۴ تن دختر بوده و فقط ۴ ازدواج مربوط به پسران بوده است.

 

همچنین طی سال ۹۶، تعداد ۱۹۳ ازدواج زیر ۱۵ سال در این استان ثبت شده که ۱٨٨ مورد ازدواج دختران و تنها ۵ مورد ازدواج پسران بوده است.