استراتژی جدید حزب دمکراتیک خلق‌ها: باید اتحاد دمکراتیک قدرتمند شود

HDP که در آستانه برگزاری کنگره سراسری خود قرار دارد، استراتژی جدید را با قدرتمندتر نمودن اتحاد دمکراتیک عنوان کرد. ساروخان اولوچ رئیس وکلای این حزب با اشاره به این تصمیم جدید حزبش اظهار داشت که ما مقطع کنونی را به عنوان مقطع تغییر دمکراسی تعریف می‌کنیم.

حزب دمکراتیک خلق‌ها HDP در ٢٣ فوریه چهارمین کنگره سراسری و عادی خود را برگزار می‌نماید. حزب دمکراتیک خلق‌ها کنفرانس‌های منطقه‌ای و مرکزی خود را برگزار و در جریان این کنفرانس‌های مقدماتی تصمیمهای مهمی را اتخاذ کرده است. در این چارچوب کنگره جدید حزب دمکراتیک خلق‌ها، قدرتمندی اتحاد دمکراتیک خلق‌ها در دستور کار اصلی کنگره قرار گرفته است.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب تمهیدات کنگره، موضوعات سیاسی را مورد بررسی قرار داده و در این چارچوب، لیستی از کمیسیونهای مرکزی مدیریتی و شورای حزب تهیه خواهد شد. حزب دمکراتیک خلق‌ها در این چارچوب به ملاقات با نامزدهای کمیسیونها و شوراهای حزبی پرداخته است و حزب دمکراتیک خلق‌ها اساسنامه مرحله دوم را به اجرا درخواهد آورد. همزمان کمیسیون تطابق نیز برای تعیین روسای مشترک فعالیت خواهد نمود.

ما بخش مهمی از فرایند سیاسی هستیم

ساروخان اولوچ رئیس وکلای حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست خبری با گروهی از  روزنامه‌نگاران فرایند کنگره و تحولات اخیر را نیز مورد بحث و بررسی قرار داد.

اولوچ در این رابطه خاطرنشان ساخت که حاکمیت نمی‌تواند کشور را مدیریت نماید. اکنون زمان تغییر فرا رسیده است. ما آینده را به عنوان زمانی برای تغییر دمکراسی تعریف می‌کنیم. حزب دمکراتیک خلق‌ها بخش مهمی از فرایند سیاسی است. ما می‌خواهیم که بدانند ما بازیگر سیاسی هستیم. ما پیش از این اشاره کرده بودیم که خواهان مدیریت دمکراتیک کشور هستیم. ما با چنین ادعایی، برای آینده سیاسی خود قدم برمی‌داریم.

برای مشکلات ترکیه راه حل داریم

اولوچ همچنین اعلام نمود که حاکمیت کنونی تلاش می‌نماید که حزب دمکراتیک خلق‌ها را به شکل و قواره یک حزب منطقه‌ای تبدیل نماید. ما در مقابله با این راهبرد حاکمیت دست به حمله جدیدی می‌زنیم. ما آشکارا این مسئله را اعلام کرده‌ایم و در کنفرانس نیز این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. تمامی سازمانهای ما، خواهان این هستند که حزبمان به یک حزب سراسری تبدیل شود و در کل ترکیه سیاست‌ورزی نماید. همه ما اینگونه فکر می‌کنیم. ما هیچگاه حزبمان را به یک حزب منطقه‌ای تبدیل نمی‌کنیم و برعکس ما در کل ترکیه عمل نموده و در سراسر این کشور دست به سازماندهی می‌زنیم. مسائل و مشکلات تمامی ترکیه را مد نظر قرار داده و برای تمامی مسائل و مشکلات به ایجاد و ارائه راه حل دست می‌زنیم. به همین دلیل ما بر تحقق و اجرایی نمودن اتحاد دمکراسی تصمیم گرفته‌ایم.

امسال مشارکت بین‌المللی در کنگره افزایش می‌یابد

ساروخان اولوچ در رابطه با تمهیدات برگزاری کنگره نیز اطلاعات جدیدی را با رسانه‌ها در میان گذاشت؛ وی در این رابطه افزود: امسال بیش از سالهای گذشته، افراد دیگری از کشورهای جهان در کنگره مشارکت می‌کنند. ما دعوت نامه هایی را برای رهبری حکومت اقلیم فدرال کوردستان، عراق، سوریه، مصر، لبنان، ایران و تمام کشورهای خاورمیانه ارسال نموده و خواسته‌ایم که تمامی سازمانهای مدنی و احزاب سیاسی در این کنگره مشارکت داشته باشند. همچنین ما برای شورای اروپا، پارلمان اروپا و بسیاری دیگر از احزاب و نهادهای اروپایی دعوت نامه ارسال کرده‌ایم.

زندان برای ما منبع فکر و اندیشه است

اولوچ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پیش از کنگره، ما با زندانیان سیاسی سنجان، ادرنه و کاندیرا گفتگو کرده و ایستارهای آنان را در رابطه با کنگره اخذ می‌کنیم. نه فقط برای نامزدهای دبیرکلی حزب، بلکه برای لیست اعضای شورای حزب نیز با افراد مختلف دیدار کرده و ایستارهای آنان را نیز  در این رابطه مورد بررسی قرار می‌دهیم.