استراتژی پایان دادن به ممنوعیت‌های اعمالی رژیم آلمان بر فعالیت‌های پ.ک.ک تعیین می‌شود

​​​​​​​دکتر المار میلیچ یکی از برگزارکنندگان کنفرانس خاطرنشان کرد:"ما استراتژی مختص به خویش را در رابطه با پایان دادن به ممنوعیت اعمالی بر پ.ك.ك تعیین می‌کنیم"

فعالیت‌های پ.ک.ک از ٢۵ سال پیش در آلمان ممنوع اعلام شده است. اعلام شد که زیان‌های ممنوعیت مذکور برای کردستانی‌ها و دمکراسی آلمان در کنفرانسی مورد گفتگو قرار می‌گیرد

 

فعالیت پ.ك.ك از ٢۶ نوامبر ١٩٩٣ / ۵ آذر ١٣٧٢ توسط حکومت فدرال آلمان در این كشور ممنوع اعلام شد و تاکنون ادامه دارد. اعلام گردید که برای گفتگو در رابطه با ممنوعیت ٢۵ ساله بر فعالیت‌های پ.ك.ك روز ٢٠ اکتبر ٢٠١٨/ ٢٨ مهرماه سال جاری کنفرانسی مهم در شهر برلین پایتخت آلمان برگزار خواهد شد.

 

در این کنفرانس زیان‌های ممنوعیت فعالیت سیاسی برای خلق‌ کُرد و دمکراسی آلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

کنفرانس از سوی "جمعیت آزادی" که برای فعالیت سیاستمداران کُرد در آلمان فعالیت می‌کند برگزار می‌شود. همچنین جمعیت بین‌المللی حقوق بشر و دمکراسی موسوم به "ماف-داد"، جمعیت حقوقدانان دمکراسی و حقوق بشر و مدیریت فدرال روتن هیلف در این کنفرانس شرکت خواهند نمود.

 

شخصیت‌هایی که چندین سال برای پایان دادن به ممنوعیت فعالیت پ.ك.ك تلاش می‌کنند همراه با حقوقدانان و فعالان حقوق بشر در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

 

دکتر المار میلیچ از مسئولان جمعیت آزادی طی گفتگو با خبرگزاری فرات از پایان تدارکات برای کنفرانس مذکور خبر داد، وی افزود که ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک به سیاست خارجی دولت آلمان برمی‌گردد و در ٢۵ سال گذشته این ممنوعیت به شدت اعمال شده است.

 

دکتر میلیچ تصریح کرد که همراه با ممنوعیت اعمالی بر پ.ک.ک، استفاده از پرچم‌ها و سمبولهای پ.ی.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ هم ممنوع شده‌اند. دولت آلمان این ممنوعیت‌ها و سیاست‌‌های ضد جنبش آزادیخواهی کردستان را به مثابه کارت فشار در برابر ترکیه مورد استفاده قرار داده است، آلمان برای تداوم ممنوعیت علیه کردها، بجای اینکه قوانین را معیار قرار دهد منافع خود را در مبنا قرار داده است.

 

چپ‌های آلمان هم از سوی دولت هدف قرار گرفته‌اند

دکتر المار میلیچ فعال حقوق بشر در آلمان در رابطه با سیاست‌های حکومت این كشور علیه پ.ک.ک افزود:"کردهای فراوانی در آلمان زندگی می‌کنند. به همین دلیل هم دولت آلمان، بشدت ممنوعیت و مانع‌تراشی‌های خود را علیه کردها اعمال می‌کند."

 

دکتر میلیچ تصریح کرد:"سعی خواهیم کرد در کنفرانس روز شنبه استراتژی مشترک و مبارزه‌ای مشترک را در برابر ممنوعیت فعالیت‌های پ.ک.ک تعیین کنیم، در مورد اقدامات قانونی و حقوقی لازم گفتگو خواهیم کرد. بویژه در رابطه با پایان دادن به ممنوعیت استفاده از سمبل‌های پ.ی.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ صحبت می‌کنیم. در مورد فشارهای دولت که این اواخر هم بر شدت آنها افزوده شده بحث خواهیم کرد، زیرا این فشار‌ها نه تنها علیه کردها، همچنین چپ‌های آلمانی حامی روژاوا را هدف قرار داده است."

 

شخصیت‌هایی که برای پایان دادن به ممنوعیت مبارزه در کنفرانس حاضر خواهند بود

کنفرانس به درازای روز شنبه ٢٠ اکتبر ٢٠١٨/ ٢٨ مهر ١٣٩٧ برگزار می‌گردد. انتظار می‌رود که این شخصیت‌ها در کنفرانس مقالات و سخنرانی‌هایی را ارائه کنند؛

* ایدت لونیفا، وکیل سیاستمداران کُرد که در سال ١٩٨٨ در دوسلدورف آلمان محاکمه شدند.

* محمد دمیر، سیاستمدار کُرد.

* مونیکا مورس، فعال جمعیت آزادی.

* جان فریمون، وکیل. نامبرده در دادگاه بلژیک از پ.ک.ک دفاع کرده و سرانجام این دادگاه رأی داد که "پ.ك.ك سازمانی تروریستی نیست".

* تامارا بورما، وکیل. وی در نشست دادگاه اتحادیه اروپا، از 'خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا' دفاع کرد.

* لوکاس توینه، وکیل سیاستمداران زندانی کُرد در آلمان.

* دکتر پیر شتوله، رئیس جمعیت وکلای جمهوری‌خواه.

* یورگن هاپ، سردبیر سابق برنامه دبلیو.دی.آر که از تلویزیون غرب آلمان-دبلیو.دی.اف پخش می‌شد.

* جانسو اوزدمیر، نماینده ایالت هامبورگ در مجلس فدرال آلمان.

* هاینر بوش، مسئول کمیته دمکراسی و حقوق اولیه.