اعتراضهای شبانه در سرتاسر ایران همچنان ادامه دارند/ ٢٠٠ نفر در تهران بازداشت شده‌اند

در اعتراضهای سرتاسری یکشنبه شب دهها هزار نفر از شهروندان در دهها شهر ایران و روژهلات کردستان به خیابان آمدند و با نیروهای سرکوبگر در برخی از شهرها درگیر شدند. در اعتراضهای روز گذشته تهران هم ٢٠٠ نفر بازداشت شده‌اند

در اعتراضهای سرتاسری یکشنبه شب دهها هزار نفر از شهروندان در دهها شهر ایران و روژهلات کردستان به خیابان آمدند و با نیروهای سرکوبگر در برخی از شهرها درگیر شدند. در اعتراضهای روز گذشته تهران هم ٢٠٠ نفر بازداشت شده‌اند

 

طبق تصاویر وبگاه "صدای مردم" و شبکه‌های اجتماعی در دهها شهر ایران و روژهلات کردستان خلق به میدان‌ها آمدند و فعالیت‌های اعتراضی علیه رژیم را ادامه دادند.

 

تظاهرات برای سومین روز متوالی در کرماشان و چهارمین روز در مشهد ادامه یافت. از تهران، سنه، بانه، شیراز، درود، زنجان، اردبیل، خرم‌آباد، اصفهان، تاکستان، رشت، تویسرکان، نهاوند، شهر قدس، اورمیه، ایلام، چابهار، قشم، الیگودرز، سمنان، بهشهر، خوی، شاهین شهر، شهرضا، قزوین، اراک، تاکستان، گناوه، خرمدره و مراغه هم ویدیوهایی در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از مشارکت مردم در تظاهرات ضدحکومتی می‌باشد.

 

با اینکه رژیم از ظهر روز گذشته دسترسی به شبکه‌های ارتباطی تلگرام و اینستاگرام را مسدود کرده است اما گزارشهای متعدد حاکی از گسترش فضای اعتراضی در سرتاسر شهرهای ایران است.

 

دانشجویان دانشگاه تهران در دومین روز اعتراض درهای دانشگاه را شکسته و به جمع مردم ملحق شدند. در میدان ولی‌عصر تهران تصاویری از درگیری نیروهای امنیتی ضدشورش با مردم منتشر شد.

 

در شهرهای بانه، بوکان و سنه خلق در چهارمین روز اعتراضهای سرتاسری به میدان آمدند. معترضان در کرماشان مراکز بسیج و پلیس را به آتش کشیدند و در میدان آزادی به نیروهای ضدشورش حمله کرده و آنان را مجبور به فرار نمودند. شعار اصلی روز گذشته در کرماشان "مرگ بر دیکتاتور" بود.

 

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از چهار روز از آغاز اعتراضها با شرکت در برنامه تلویزیونی از معترضان خواست تا به شیوه قانونی (!) اعتراض خود را به حکومت برسانند. حسن روحانی در سخنان خود از حق اعتراض مردم حمایت نموده، اما با «اغتشاش» برخورد خواهد شد. روحانی در ادامه افزود:" نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود. خشونت و تخریب اموال عمومی کاملاً متفاوت است" رئیس جمهوری ایران خطاب به معترضان خشمگین گفت:" دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را بهم بزنند و یا در جامعه اغتشاشی ایجاد کنند، حتماً‌ تحمل نخواهد کرد."

 

بنابر گفته‌های علی اصغر ناصربخت (معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران) در گفت‌و‌گو با ایلنا، حدود ۲۰۰ نفر در تجمعات روز گذشته در محدوده انقلاب و ولیعصر بازداشت شده‌اند.