اعتصاب کنندگان استراسبورگ: رفیق زولکیف گزن اراده ما را مصصم‌تر می‌نماید

اعتصاب کنندگان مقاومت استراسبورگ با گرامیداشت یاد و خاطره زولکیف گزن که سه روز قبل در زندانهای ترکیه به شهادت رسید اعلام داشتند که مقاومت و ابستادگی زولکیف آنها را بر عزمشان مبنی بر ادامه اعتصاب غذا مصصم‌تر می‌نماید

گروه ١۴ نفره‌ای که از ١٧ دسامبر سال گذشته میلادی در استراسبورگ فرانسه در اعتراض به حصر رهبر خلق کرد، عبدلله اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت زده‌اند بیانیه‌ای را منتشر ساختند.

نخستن شهید در جبهه زندان

مصطفی ساریکایا به نمایندگی از این گروه ١۴ نفره اعلام نمود: گزن نخستین شهید جبهه زندان در این مرحله از مقاومت است. زولکیف گزن در مرحله از میان برداشتن حصر، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان، نخستین شهید جبهه زندان بوده وبا دست زدن به اعتصاب غذا به شهادت رسیده است. این اقدام در این مرحله از مقاومت نخستین گام عملیاتی فدایی در زندان قلمداد می‌شود. بدون شک هر هزینه‌ای از این دست برای خلقمان در این بخش از مبارزه بسیار سنگین است. در عین حال، بر اساس فرهنگ و سنتهای ما، این اقدام اهداف و آرمانهای ما را بیشتر آشکار کرده و راه و نحوه و زمان عمل را به نشان می‌دهد.

 

این شهادت عزم ما را جزم می‌نماید

مصطفی ساریکایا خاطرنشان ساخت که اقدام گزن عزم آنها را راسختر نموده است؛ تا جاییکه این اقدام صراحتا نشان داده است که ما باید چگونه عمل نماییم و چگونه زندگی کنیم. ساریکایا در ادامه افزود: مبارزه آزادیخواهی کردها از 'حقی کارر' به بعد، بر مبنای اقدامات فدایی فرهنگ جدیدی را خلق کرده است. جنبش ما بر اساس عشق به خاطره، بر مبنای ارزشهای عشق به شهادت گسترش پیدا کرده است رهبر آپو چنین فرهنگی را خلق کرده است. ساریکایا در ادامه افزود: ما نیز برآمده از این سنت و فرهنگ هستیم.

 

آرمانهای شهدا را تحقق خواهیم بخشید

مصطفی ساریکایا اعلام داشت آرمانها و آرزوهای شهدا آرمان و آرزوی آنها نیز بوده است، تنها یک راه برای ما وجود دارد؛ آنهم تحقق آرمانها و آرزوهای آنهاست. تحقق این آرمانها پاسخی درخور به آرزوهای آنان است.

 

ساریکایا در ادامه اعلام نمود: آنها به زندگی فردی خود نیاندیشیده و آنچه را که به ان فکر می‌کنند، آینده خلق کرد و مرتبط به حیاتی پر از کرامت، عزت و سربلندی است. در این راه نیز صرفا به پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی میهن فکر می‌کنیم. راه تحقق این اهداف نیز از امرالی می‌گذرد. ما می‌خواهیم رهبر آپو آزادانه با ما باشد. پیروزی و دست‌یابی به این هدف امکان‌پذیر است. ما در چنین مرحله‌ای قرار داریم تا برای رهبر آپو آینده‌ای آزاد را تدرک ببینیم. آرزوها و آرمانهای شهدایمان حاکی از چنین امری هستند.

 

ساریکایا در بخش دیگری از این بیانیه اظهار داشته است: آنها از تاریخ و پیشینه خود آگاهی داشته و هیچ کس نمی تواند بردگی را بر کردها تحمیل نماید. از همین روز لازم به تکرار بسیاری از سخنان نیست. هر شهیدی به اندازه کافی دلیلی براین مدعاست. هیچ کس دیگر نمی‌تواند بر حیات کردها خط بطلان بکشد. کردها نیز بردگی خود را نخواهند پذیرفت. ساریکایا عشق خود را به شهدا دوباره تکرار کرده و اظهار داشت که پیروزی راه شهدای ماست. از انجا که ما فداییان رهبر آپو هستیم، همزمان طنین صدای رهبر آپو نیز هستیم. به همین دلیل در تداوم مسیر آنان گام خواهیم برداشت.