"اعتصاب‌کنندگان دچار مشکلات بسیاری جدی شده‌اند"

دکتر فخرالدین گلشن با ارزیابی ۵ ماه اعتصاب غذا در استراسبورگ اظهار داشت: اعتصاب کنندگان وزن بسیاری را از دست داده و به دلیل اعتصاب دچار مشکلات عصبی فراوانی شده اند.

  دکتر فخرالدین گلشن که از نخستین روز اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت در استراسبورگ همراه با اعتصاب کنندگان بوده است، در مورد پیامدهای جسمی این اعتصاب غذا با خبرگزاری فرات به گفتوگو پرداخت. گلشن در این گفتوگو اظهار داشت برخی از اعتصاب کنندگان تا ۳۰ کیلو وزن کم کرده‌اند.

  دکتر گلشن در این گفتوگو اظهار داشت: "۱۵۰ روز از اعتصاب می‌گذرد. بدون شک این فرایند، بسیار دشوار بوده است؛ در این میان مشکلات بسیار جدی روی دادند. اما اعتصاب کنندگان با روحیه و انگیزه‌ای بالا تلاش نمودند تا در مواجهه با مشکلات جسمی و فیزیکی به مقاومت پرداخته و توانستند ۱۵۰ روز را پشت سر بگذارند.

  در این میان برخی از اعتصاب کنندگان ۳۰ کیلو وزن از دست داده‌اند، برخی دیگر بین ۱۹ تا ۲۲ کیلو و برخی نیز وزن بیشتری را از دست داده‌اند. اعتصاب کنندگان زن وزن بیشتری را از دست داده‌اند. بدون شک این مساله نیز ما را با مشکلات عدیده و مهلکی مواجه می‌کند. بدن آنها را تضعیف کرده و به دردهای بسیار شدید مفاصل منجر می‌شود. به همین دلیل نمی‌توانند بخوابند. در طول شبانه روز حداکثر ۳ تا ۴ ساعت می‌توانند بخوابند، بقیه ساعات شبانه روز نیز در رختخواب بوده و قادر به خواب نیستند. این مساله نیز به مشکلات عصبی منتهی می‌شود.

  دردهای شدید در ناحیه سر بسیار شدید شده‌اند. به دلیل گرسنگی طولانی مدت قادر به هیچ کاری نیستند. ریتم ضربان قلب اعتصاب کنندگان نیز با مشکل روبرو شده است.

  اعتصاب کنندگان با مشکلات شنوایی، نابینایی شدید روبرو هستند، تا جایی که روشنایی نیز باعث آزار شدید آنها می شود. ما نسبت به وضعیت آنها شدیدا نگران هستیم."