اعزام اورژانسی سعید شیرزاد به بیمارستان خارج از زندان

​​​​​​​سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، اوایل این هفته به دلیل درد شدید کلیه به صورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد

بنابر گفته‌ی نزدیکان سعید شیرزاد، وی ماههاست که از درد کلیه رنج می‌برد و بارها به بهداری زندان مراجعه کرده است، اما علی رغم درخواست بهداری زندان از دادستانی، با اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان موافقت نشده است.

 

اوایل این هفته پس از ماهها، این زندانی سیاسی به دلیل درد شدید کلیه‌ها و وضعیت نامناسب جسمی به بیمارستان مدنی کرج فرستاده می‌شود.

 

در بیمارستان پس از انجام سونوگرافی مشخص شده است که یک کلیه‌ی وی ۲۵ درصد کوچکتر از حد نرمال است و به حدود ٨ سانتیمتر رسیده است. کلیه‌ی چپ وی نیز دچار کیست می‌باشد. به گفته‌ی متخصصان این بیمارستان هر دو کلیه‌ی این زندانی در وضعیت بسیار بد و خطرناکی هستند و نیاز به درمان فوری دارند.

 

سعید شیرزاد که در پنجمین سال زندان خود به سر می‌برد بارها به اعتصاب غذای بلند مدت دست زده است.

 

وی و سایر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از دسترسی به پزشک و درمان مناسب محروم شده‌اند و مسئولین زندان مانع از رسیدگی پزشکی به این زندانیان می‌شوند.

 

سعید شیرزاد در خرداد ٩٣ در تبریز بازداشت و متعاقبا دو ماه را در سلول‌های انفرادی زندان اوین بسر برد. این زندانی سیاسی در شهریور ٩۴ از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی" به پنج سال حبس محکوم شد.