الکل صنعتی در ایران جان دست‌کم ٢٨٧ نفر را گرفت

بنابر آمار دولتی، طی یکماه گذشته دست‌کم ۲٣٩٠ نفر در ایران به دلیل مصرف الکل مسموم و دست‌کم ۲٨٧ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

در پی بحران مدیریت و پس از شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد زیادی از مردم به منظور مصونیت از ابتلا به این بیماری مرگبار به مصرف الکل صنعتی روی آوردند. الکل متانول در یک ماه گذشته به مرگ دست‌کم ٢٨٧ نفر و مسمومیت ٢ هزار و ٣٩٢ نفر دیگر انجامیده است. تنها در استان فارس الکل صنعتی جان ۶٩ نفر را گرفت و بیش از ۵۵٠ نفر را راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد.

در آذربایجان ایران از جمله شهرهای اردبیل، تبریز و اهر نیز ۴٠ نفر جان خود را به دلیل نوشیدن متانول از دست دادند و ۴٣٢ نفر دیگر مسموم شدند.

در احواز ۶٣ نفر، در استان البرز ٢۵ نفر، استان تهران ٢٣ نفر، مازندان ١٢، گیلان ١١، خراسان رضوی ١١ نفر، اصفهان ٧ نفر و در استان یزد نیز ۵ نفر به دلیل خوردن الکل صنعتی جان باخته‌اند و بیش از هزار و ٢٠٠ نفر نفر دچار مسمومیت الکلی شده‌اند. همچنین در استان سنه شش نفر، در کرماشان یک نفر، سیستان و بلوچستان ۵ نفر، همدان ۴ نفر، مرکزی ٣ نفر و  هرمزگان ٢ نفر در پی مصرف الکل صنعتی جان باخته‌اند و ٢١٠ نفر را هم راهی بیمارستان کرده است.