اوزدمیر: سی‌پی‌تی در قبال حصر اوجالان سکوت کرده است

​​​​​​​رئیس مشترک گروه پارلمانی حزب چپ در مجلس هامبورگ، جانسو اوزدمیر، در جریان بازدید از فعالیت‌های اعتصاب غذا در شهر استراسبورگ گفت که سی‌پی‌تی حصر اوجالان را نادیده گرفته است

کمپین اعتصاب غذا در شهر فرانسوی استراسبورگ به منظور از میان برداشتن حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ادامه دارد، بسیاری از کردها و دوستانشان از سراسر اروپا از محل این کمپین بازدید می‌کنند.

رئیس مشترک گروه پارلمانی حزب چپ در مجلس هامبورگ، جانسو اوزدمیر، که به تازگی از این کمپین بازدید کرده است، گفت که حزب آنها همبستگی خود با خواست های اعتصاب کنندگان را اعلام کرده و از مبارزات آنان برای از میان برداشتن حصر اوجالان حمایت می‌کند.

 

اوزدمیر با تاکید بر اینکه وضعیت سلامتی لیلا گووَن و تمام اعتصاب کنندگان وخیم است از کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) و شورای اروپا برای انجام وظایف خود درخواست کرد.

 

رئیس مشترک گروه پارلمانی حزب چپ تاکید کرد که افکار عمومی اروپا نباید در این باره سکوت کند. وی افزود: "از زمان دستگیری عبدالله اوجالان، سی‌پی‌تی فعالیت مثبتی انجام نداده است، چشمانش را به روی حقیقت بسته است و آن را نادیده می‌گیرد."

 

اوزدمیر به تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در مورد شکنجه در زندان امرالی اشاره کرد و اظهار داشت که این تصمیم "تصمیم سیاسی" بوده است.

 

جانسو اوزدمیر همچنین گفت که وضعیت اعتصاب غذا در زندان های ایران بسیار مهم است. وی در این مورد اظهار داشت: "وضعیت بحرانی اعتصاب کنندگان در زندان های ایران، در افکار عمومی اروپایی بسیار تاثیرگذار است. فعالیت هایی که دوستان ما در اینجا آغاز کرده‌اند بیش از ٢٠ روز را پشت سر نهاده است، از طرف خود و حزب چپ اعلام می‌کنم که حمایت ما از این مبارزات ادامه خواهد یافت."