اوغور شاکار به شهادت رسید

​​​​​​​اوغور شاکار میهن‌دوست کردستانی که در محکومیت حصر اوجالان بدن خود را در شهر کرفیلد آلمان به آتش کشیده بود به شهادت رسید

شاکار روز ٢٠ فوریه ٢٠١٩ / ١ اسفند ١٣٩٧ در مقابل دادگاه کرفیلد بدن خود را در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد به آتش کشیده

 

اوغور شاکار دچار ۶۴ درصد سوختگی شد و در بیمارستان دویسبورگ تحت مداوا قرار گرفت.

 

اعلام شد که اوغور شاکار صبح امروز به شهادت رسیده است. پزشکان معالج شاکار پس از وخامت حال وی ملاقات با وی را ممنوع اعلام کردند. روز ٢٠ فوریه نیروهای پلیس آلمان خواهان بازجویی از وی شده بودند که با خشم کردهای ساکن آلمان و میهن‌دوستان روبرو شد.

 

اوغور شاکار قبل از این عملیات فدایی در نامه‌ای تداوم حصر عبدالله اوجالان و فشارهای دولت آلمان بر خلق کرد را محکوم نموده و با اعتصاب‌گران غذا همبستگی خود را بیان کرده بود.

 

شاکار در این نامه با درود به اعتصاب‌گران غذا گفته بود:"جنبش پ.ک.ک فلسفه مقاومت زندگیست را به ما آموخت، در هر جایی که زندگی کنیم مقاومت علیه زورگویی دَینی است که بر گردن ماست."

 

این شهید والامقام در نامه خود سکوت دولت‌های اروپایی را شرم‌آور خوانده و نوشته بود:"خشونت پلیس دولت آلمان و فشارهای سیاسی بر کردها را محکوم می‌کنم. به جای زندگی برده‌وار از هر کردی می‌خواهم که برای زندگی آزاد مقاومت نمایند.

 

قطعا به پیروزی دست می‌یابیم. پیرامون رفقایی که اطراف رهبری گرد آمده‌اند متحد شویم."