بازداشت موسس و دو تن از اعضای جمعیت امام علی توسط نیروهای رژیم ایران

شامگاه یکشنبه نیروهای امنیتی رژیم شارمین میمندی‌نژاد موسس و دو تن دیگر از اعضای جمعیت امام علی را بازداشت کردند.

جمعیت امام علی در صفحه‌ی تویتر خود از بازداشت شارمین میمندی‌نژاد و همچنین مرتضی کی‌منش و کتایون افرازه دو تن دیگر از اعضای این سازمان خیریه خبر داد.

جمعیت امام علی یک جمعیت خیریه می‌باشد که ۲۱ سال است در حال فعالیتهای خیریه‌ای، امدادرسانی و کمک به نیازمندان می‌باشد و طی این سال‌ها هزاران داوطلب را برای انجام امور خیریه و امدا‌رسانی در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله و سیل در کنار هم جمع کرده است.

بنا بر اعلام جمعیت نیروهای امنیتی شارمین میمندی‌نژاد موسس این جمعیت را در خانه‌ی خود و همچنین مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای جمعیت و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل آنرا بازداشت کرده‌اند.

همچنین نیروهای امنیتی با مراجعه به دفتر جمعیت در تهران آنرا پلمپ کرده‌اند.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد و یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه صنعت شریف تاسیس کرد.

موسس این جمعیت خیریه شارمین میمندی‌نژاد است و این جمعیت از سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، ECOSOC، درآمده است.

پیشتر اعلام شده بود که اکانت‌های تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای این جمعیت در ششم اردیبهشت ماه هدف حملات سایبری سازمان دهی شده از طریق ارسال پیامکهای مخابرات قرار گرفته است.

در جریان این حملات "‌پیامک‌های متعدد برای تایید ورود به تلگرام به گوشی‌های شخصی هر یک از این افراد ارسال شد، و بلافاصله هکر توانست از طریق دزدیدن یا شنود این پیامک‌ها، به اکانت‌های شخصی اعضای جمعیت امام علی دست پیدا کند." در پی این حمله سایبری سازماندهی شده، [اکانت‌] سازنده کانال تلگرام جمعیت امام علی نیز هک شده بود."

این حملات یک بار دیگر در ۱۳ خرداد تکرار شد و پیگیریهای اعضای جمعیت برای یافتن عاملین این حملات به جایی نرسید.

علاوه بر حملات مکرر سایبری طی سال‌های گذشته برخی رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی رژیم و همچنین روزنامه‌ی کیهان با طرح اتهاماتی خواستار برخورد با این جمعیت شدند.

همچنین پس از سیل سال ۹٨ لرستان و خوزستان و پس از آنکه جمعیت به طور فعال اقدام به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان نمود، روزنامه‌ی کیهان که نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است این جمعیت را " ضدانقلاب و هتاک" به آیت‌الله خمینی توصیف کرد و نوشت این جمعیت با الگوگیری از "جریان استعماری میسیونری" به "تحریف تاریخ اسلام، بدعت‌گذاری در مناسک دینی و نشر افکار التقاطی"مشغول است.

کیهان همچنین جمعیت امام علی را تشکلی خواند که با "حمایت ویژه رسانه‌های بیگانه و ارتباط با برخی مجامع جهانی"، در قالب گروه‌های امدادی، به "یارگیری" از "طبقات مستضعف" می‌پردازد.