برگزاری بی‌رمق روز قدس در شهرهای شرق کردستان و ایران

در بحبوبه تنشهای ایران با غرب، آخرین جمعه ماه رمضان که از سوی حکومت ایران به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، بی‌رمقتر از سالهای گذشته برگزار شد

  روز گذشته راهپیمایی روز قدس بی‌رمقتر از سالهای گذشته در ایران و شرق کردستان برگزار شد. این راهپمیایی در تهران نیز با مراسم هر ساله آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در مقابل دانشگاه تهران با قرائت قطعنامه پایانی به اتمام رسید. همزمان با این راهپیمایی در ایران، در شرق کردستان نیز چند روز پیش از برگزاری این راهپیمایی طی بخشنامه‌هایی از کارمندان و اصناف خواسته شده بود که باید در این راهپیمایی شرکت نمایند. این مراسم در تهران با شعارهایی مانند مرگ بر فلسطین، و در قم با پخش اعلامیههای ضد رژیم ایران با حاشیههای فراوانی روبرو بود. شمار بسیار کم شرکت کنندگان در مقایسه با سالهای قبل بسیار مشهود بود. شمار فراوانی از شرکت کنندگان تهرانی این راهپیمایی از مناطق جنوبی و حاشیه تهران با مترو و اتوبوس به مرکز شهر انتقال یافته بودند. در سنه و مهاباد نیز این مراسم با شرکت تعداد بسیار قلیلی از مردم برگزار شد و صدا و سیمای ایران با تمرکز بر نشان دادن فضاهای بسته درصدد برآمدند شمار شرکت کنندگان را پر شمار نشان دهند.

  این نمایش حکومتی در بغداد و دمشق نیز توسط نیروهای حشد الشعبی و طرفداران رژیم بشار اسد برگزار شد. حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در شامگاه جمعه ١٠ خرداد طی پیامی تلویزیونی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در ایران، آن را پیامی برای کسانی  قلمداد کرد که روی خستگی ملت ایران حساب باز کرده‌اند. نصرالله در این پیام تلویزیونی گفت: ترامپ باید مدت‌ها منتظر بماند تا تماسی از ایران دریافت کند. در این پیام حسن نصرالله با تهدید آمریکا گفت در صورت جنگ با ایران، این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد بود و همه منطقه درگیر آتش آن خواهند بود. امروز من بار دیگر در برابر همه دنیا می‌گویم که ما موشک‌های نقطه‌زن کافی داریم که می‌تواند چهره منطقه را تغییر دهد.