بشتاش: هدف رژیم مجرم نشان دادن حزب دمکراتیک خلق‌هاست

بشتاش با اشاره به اینکه حکومت ترک سیاست‌های ویژه‌ای را برای نابودی فعالیت‌های دمکراسی‌خواهانه ه.د.پ در پیش گرفته است می‌افزاید: هدف از عدم اجازه پوشش رسانه‌ای راهپیمایی حزب دمکراتیک خلق‌ها، مجرم نشان دادن این حزب است

مارال دانش بشتاش نماینده ریاست فراکسیون حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد مدت ۵ سال است حزب آنها به شیوه ای سیستماتیک از حضور در رسانه ها و پوشش خبری منع شده است. به منظور نابودی حزب دمکراتیک خلق‌ها و متهم نمودن این حزب، سیستم سیاسی ترکیه  سیاستهای ویژه خبری را در پیش گرفته است.

مارال دانش بشتاش رئیس فراکسیون حزب دمکراتیک خلق‌ها همراه با نمایندگان حزب خود در مجلس ترکیه نشستی خبری را برگزار کرده و موضوعات روز را ارزیابی کرد.

بشتاش با اشاره به راهپیمایی دمکراسی حزب متبوع خود آغاز کرده و اظهار داشت که علیرغم تمامی ممانعت‌ها و محدودیتها، این راهپیمایی با شور و حرارت ادامه یافته و  به راهپیمایان و تلاشگران این راهپیمایی درود فرستاد.

اقتدار نمی‌تواند این مرحله را مدیریت کند

بشتاش خاطرنشان نمود که اقتدار نمی‌تواند مرحله شیوع و انتشار ویروس کرونا را مدیریت کند و خطاب به حاکمیت گفت که به شیوه‌ای جدید نواقص و کاستی‌های خود را جبران کرده و مشکلات را مرتفع کند. بشتاش در بخش دیگری از این کنفرانس خبری اظهار داشت که طبق داده‌های رسمی، ۴۵۲ نفر در زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هر چند گفته می‌شود که ۳۷۴ نفر سلامتی خود را به دست اورده‌اند، اما واقعیات چیز دیگری هستند.

تداوم ممنوعیت ۵ ساله علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها

بشتاش در رابطه با ممنوعیتهای رسانه‌ای علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز اظهار داشت: ۵ سال است که به شیوه‌ای سیستماتیک این حزب سانسور می‌شود. من فکر می‌کنم این ممنوعیتها به شیوه‌ای سیستماتیک برقرار شده‌اند. در این رابطه نیز ارتباطات بین اشخاص یا کمپانیهای مانند جینر، دمیرورن، تورکواز و چلیک کاملا آشکار است.  ارتباط بین سرمایه‌های آنها موضوعی کاملا آشکار است. شب و روز آنها به عنوان ارگان‌های رسانه‌ای آ.ک.پ اخبار غلط و درست را با هم آمیخته و منتشر می‌کنند. لازم نیست که گفته شود که این امر ناشی از مشکل در قانون اساسی است. زیرا ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که قانون اساسی حضوری ندارد. حق کسب و انعکاس اخبار خلق نقض می‌گردد. حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی می‌کند و بیانیه می‌دهد اما هیچ کس در اینجا اخبار ما را پوشش نمی‌دهد. رسانه‌ها خود به این امر اعتراف می‌کنند. می‌گوبند که ما اجازه نمی‌دهیم. این گفته واقعیت ندارد. در تلویزیونهای خود نمی‌توانند بگویند که ما اخبار حزب دمکراتیک خلق‌ها را پوشش نمی‌دهیم. هدف از این گونه محدودیت و ممانعت‌های سیستماتیک این است که حزب دمکراتیک خلق‌ها را نابود کنند. به انها گفته می‌شود که ۲۴ ساعته در رابطه با آ.ک.پ برنامه پخش شود. آنها مانند ارگان آ.ک.پ عمل می‌کنند. اصول بیطرفی را نقض می‌کنند.

پول و درآمدهای کشور صرف جنگ می‌شود

بشتاش با اشاره به وضعیت اقتصادی ترکیه نیز اظهار داشت که خارج از مرزهای ترکیه، عملیات نظامی در حال انجام است. اما فقر و تنگدستی در ترکیه را پوشش نمی‌دهند.  وضعیت فقر وضعیتی خطرناک است. در مقابله با ویروس کرونا اقداماتی از سوی مردم صورت گرفته است، اما اقتصاد و پول کشور در خدمت بمباران، موشکهای اس-۴۰۰ و پرواز هواپیماها قرار گرفته است. تحت عنوان امنیت ۴۰ سال است که این اقدامات را تکرار می‌کنند.