بیانیه کاخ سفید در رابطه با عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف

کاخ سفید اعلام کرد که ترکیه به‌زودی در شمال سوریه عملیاتی که مدتهاست برنامه‌ریزی کرده را آغاز می‌کند  و می‌افزاید، نیروهایمان را از مرز خارج کردیم و از اکنون به بعد ترکیه در قبال زندانی‌های داعش مسئول است.

   پس از گفتگوی تلفنی شب گذشته طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که نیروهایش را از مرز فدراسیون شمال و شرق سوریه خارج می‌کند.

   در بیانیه کاخ سفید آمده است:"احتمال می‌رود که ترکیه به زودی علیه شمال سوریه عملیاتی را آغاز کند."

​​​​​​​   بیانیه کاخ سفید می‌افزاید:"نیروهای آمریکایی از عملیات [ترکیه] حمایت نخواهند کرد، در عملیات جای نخواهند گرفت و نیروهای امریکایی که خلافت اسلامی را نابود کردند در این منطقه نخواهند ماند."

​​​​​​​   کاخ سفید در رابطه با جزئیات حمله اشغالگرانه ترکیه چیزی نگفته است.

​​​​​​​   کاخ سفید در ادامه بیانیه با اشاره به تبهکاران داعش محبوس در بازداشتگاههای ق.س.د هم گفته است:"حکومت آمریکا بارها از فرانسه، آلمان و کشورهای دیگر اروپایی خواست تا شهروندان بازداشت شده خود را که به عضویت دولت اسلامی درآمده‌اند و اکنون در بازداشت بسر می‌برند، تحویل گیرند. اما آنان از این اقدام سر باز می‌زنند. (...) ترکیه از اکنون به بعد نسبت به تمام جنگجویان دولت اسلامی که دو سال است در بازداشت بسر می‌برند مسئول خواهد بود."