بی‌خبری از سرنوشت هدایت عبدالله‌پور پس از گذشت حدود ۲۰ روز

مادر هدایت عبدالله پور بارها بر بی‌گناهی فرزندش تاکید کرده و گفته بود، در صورت اعدام فرزندش خود را در مقابل فرمانداری به آتش خواهد کشید.

هدایت عبدالله پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام حدود ۲۰ روز پیش از زندان اورمیه به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شد.

این زندانی سیاسی کورد در تاریخ ۲۰ اردیبهشت از زندان اورمیه به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده و پس از گذشت حدود ۲۰ روز از سرنوشت وی اطلاعی بدست نیامده است.

ار دلایل انتقال وی به بازداشتگاه اطلاعات اورمیه تا این لحظه اطلاعی در دست نیست.

هدایت عبدالله‌پور از متهمان پرونده‌ی درگیری در قرارگاه حمزه در شنو است که به اعدام محکوم شد. حکم اعدام وی در دیوان عالی نقض شد اما یک بار دیگر در سال ۹۶ توسط دادگاه هم عرض به اعدام محکوم شد.

هدایت عبدالله پور در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۹۵ پس از درگیری بین حزب دمکرات و نیروهای قرارگاه حمزه در روستای "قره سقل"  شنو به همراه ۶ تن دیگر از اهالی روستا بازداشت شدند. در این پرونده هدایت عبدالله‌پور در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب اورمیه به اعدام محکوم شد. اما حکم وی در دیوان عالی نقض و به دادگاه هم عرض ارجاع داده شد که یک بار دیگر در سال ۹۶ توسط دادگاه اورمیه با اتهام "محاربه" به اعدام محکوم شد.

سایر متهمین این پرونده عبارتند از:

 رسول عزیزی با نام مستعار حاسد، فرزند ابرهیم ، ۲۵ سال حبس تعزیری

محمدظاهر فرامرزی فرزند کریم، ۲۰ سال حبس تعزیری

جلال مسروری فرزند مولود، ۱۵ سال حبس تعزیری

 کمال مسروری فرزند مولود، ۱۰ سال حبس تعزیری

یعقوب بااکرام فرزند رسول، ۱۵ سال حبس تعزیری

صدیق بااکرام فرزند حسین، ۱۰ سال حبس تعزیری

این افراد اهل مناطق مرزی هستند که به ظن همکاری با نیروهای حاضر در درگیری دستگیر شدند. به گفته‌ی شاهدان عینی حتی یکی از آنها در زمان درگیری در روستا نبوده و برای خرید به شهر رفته بود.

مادر هدایت عبدالله پور بارها بر بی‌گناهی فرزندش تاکید کرده و گفته بود، در صورت اعدام فرزندش خود را در مقابل فرمانداری به آتش خواهد کشید.