تداوم محرومیت علی بدرخانی از خدمات پزشکی، حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط

علی بدرخانی نویسنده‌ی کرد محبوس در زندان اورمیه همچنان از خدمات پزشکی، حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط محروم می‌باشد

   شبکه‌ی حقوق بشر کردستان به ارائه‌ی گزارشی در مورد این زندانی کرد پرداخته است. در زیر بخشی از این گزارش را نقل خواهیم کرد.

   علی بدرخانی نویسنده‌ی کرد که در حال گذراندن ماههای پایانی محکومیت سه ساله‌ی خود است، همچنان از خدمات پزشکی، حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط محروم می‌باشد.

   وی در بند کارگری زندان اورمیه در شرایطی بسیار دشوار نگهداری می‌شود و بیش از ۱۵ ماه است که از بیماری کلیوی رنج می‌برد.

​​​​​​​   بخش کارگری زندان اورمیه یکی از بدترین بخشهای این زندان است که از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی برخوردار است و مختص به افراد دارای جرایم سنگین مربوط به مواد مخدر است.

​​​​​​​   پس از انتقال علی بدرخانی به بند کارگری زندان اورمیه با تحریک مسئول بند با نام "مهرعلی فرهنگ" وی دو بار توسط زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

​​​​​​​   علی بدرخانی ملقب به "شوان" از خانواده‌ی سرشناس بدرخانی میباشد. وی حدود ۳۰ سال پیش به همراه خانواده‌اش از باشور کردستان به روژهلات مهاجرت کرد و تابعیت ایرانی-عراقی دارد. او در سال ۹۳ در حالی که ترم آخر دوره‌ی فوق لیسانس خود در دانشگاه تهران را میگذراند از ادامه‌ی تحصیل محروم شد و چند ماه بعد در دیماه همان سال در منزل خواهرش در شهر اورمیه بازداشت شد.

​​​​​​​   وی حدود ۲۰ روز در بازداشتگاه اطلاعات اورمیه با اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" مورد بازجویی قرار گرفت. وی در این مدت برای انجام اعترافات اجباری تحت فشار بوده است. سرانجام با اتمام دوره‌ی بازجویی به زندان اورمیه منتقل وسپس با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شد.

​​​​​​​   علی بدرخانی در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اورمیه محاکمه شد و با اتهام "اقدام علیه امنیت  ملی" به ۵ سال زندان محکوم شد که حکم وی به دلیل اعتراض در داگاه تجدید نظر به ۳ سال کاهش یافت.

​​​​​​​   وی از ۹م فروردین سال ۹۶ جهت گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اورمیه محبوس می‌باشد.

​​​​​​​   علی بدرخانی دارای تالیفات متعددی از جمله "ترکیه، دمکراسی و کردها" ، "گفتگوی اندیشه"، "پناهنده‌ی عشق" و "حکایتها و افسانه‌های کردی" می‌باشد.