تعداد مبتلایان به کرونا از ٨۵ هزار نفر گذشت

بر پایه‌ی گزارش پایگاه آماری ورلدمتر در مورد بیماری کرونا تعداد فوتی‌های ویروس کووید ١٩ تا ساعت ٩:٢٠ امروز شنبه ٢٩ فوریه/ ١٠ اسفند در سرتاسر جهان به ٢٩٢۴ نفر رسیده است. همچنین تعداد افراد مبتلای کرونا به ٨۵ هزار و ٢۴٢ نفر افزایش یافت.

کرونا از روز آغاز شناسایی در اواخر دسامبر تاکنون در ۶٠ کشور جهان ثبت شده و به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی این ویروس قابلیت آلوده کردن تمامی کشورها در گوشه و کنار دنیا را دارد.

بیشترین تعداد جانباختگان ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته به چین زادگاه این ویروس مرگبار اختصاص دارد. در ٢۴ ساعت گذشته ۴۴٣ مورد تازه ابتلا به کرونا در چین شناسایی شد و ۴٧ تن بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. با این حساب تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ٢٨٣۵ نفر رسیده است.

عادات غذایی بد چینی‌‌ها و ویروس مرگبار کرونا

رفتار خطرناک غذایی چینی‌ها در همه‌گیر شدن ویروس کشنده کرونا راه را بر تحلیل‌های تازه‌ای در این زمینه گشوده است. یی ژنگ لیان سردبیر سابق اکونومیک ژورنال هنگ‌کنگ در مقاله‌ا‌ی تحت عنوان "چرا اپیدمی کرونا از چین آغاز شد؟" که در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده به موضوع فرهنگ چینی‌ها و ریشه‌های شیوع ویروس کرونا می‌پردازد.

نویسنده به فرهنگ پنهان‌کاری چینی‌ها در مورد مجازات افشاکنندگان وقایع رعب‌آور می‌پردازد و با اشاره به شیوع بیماری سارس در ٢٠٠٢ و شیوع بیماری کرونا در ٢٠١٩ رفتار دولت چین با پزشکانی که نسبت به خطرات این بیماری‌های کشنده هشدار داده بودند را در زمره پنهان‌کاری‌های دولتی به حساب آورده است. همان چیزی که زمینه گسترش و شیوع آن را در سرتاسر جهان فراهم کرده است.

نویسنده در ادامه به رفتار‌های خطرناک غذایی مردمان چین می‌پردازد. تغذیه از گوشت خام و تازه حیواناتی همچون خفاش که در میان چینی‌ها بیشتر از مردمان دیگر رواج دارد به باور نویسنده راه را بر آغاز بیماری‌ها و ویروس‌های به مراتب کشنده‌تری می‌کشاند که چه بسا مرگبارتر و همه‌گیرتر از کرونا باشند.